בקרוב יהייה יותר טוב

בקרוב יהייה יותר טוב

לממשלה הרעננה לא קל לנקות את האורווה שבמשך תקופה ארוכה הוזנחה, הופקרה, חוללה, זוהמה, טומאה וסרחה.

חוץ מזה, צריך גם להגן על המדינה, ללחום בפשע, לוודא שהאוכלוסיה בריאה, שיש לה תעסוקה, דיור, חינוך, ביטחון ורווחה. בקיצור, יש הרבה עבודה, והמלאכה רק החלה.

בשלב זה כבר אפשר לראות את תחילתה של המהפכה שתשיב את האומה שהוסתה לשנאה בחזרה לנתיבה וחזונה.

אנחנו מדברים עם השכנים, וזה לא קרה בזמן שילטון הכנופייה הסרבנית עם כיתבי האשמה. אין סגרים שהורסים לנו את החיים, אין טילים, אין פוגרומים וכבר אין כל הזמן סבבי בחירות מיותרים ויקרים.

חוץ מזה, לשם שינוי שוב מנהלים את המדינה אנשים אחראיים, שקולים, זהירים וישרים, ואפילו אין כנגד האחראיות והאחראים אישומים פליליים מביכים. ממש מדהים.

הממשלה הביאה תרופה למחלה המפחידה ואין אצלנו הרבה חללים, רק המוני מנוזלות ומשתעלים, ומשברים וויכוחים קלים נפתרים בשקט, בזריזות וביעילות לתועלת כל הצדדים,

יש מאמץ מוצלח למנוע עימותים פנימיים נפיצים, ואפילו התחילו להסביר לפוגרומאים התוקפניים והמרדניים בגבעות שאסור ליהודים טובים לתקוף חיילים, לפגוע באחרים או לעקור להם מטעים, שכן זה נוגד למיצוותיו של השוכן במרומים, זה המעניש חוטאים אלימים, רשעים ומזיקים.

אולי בגלל שקשה לחוש אופטימיים אחרי לקחים מרים, סדרתיים, ממושכים וכואבים היהודים קצת חשדניים. אומנם אנחנו תמיד מקווים ומייחלים לנפלאות וניסים, אבל מצד שני אנו גם מפוקחים, מצולקים ומנוסים.

מסיבה זו, כשהדברים משתפרים מייד עולים חששות קלים. האם השיפורים יחזיקו מעמד או שהם יסתיימו בכשלונות מביכים? המדינה תצליח להרגיע את הפורעים או שקומץ העבריינים הפרועים יסתער על המליאה ויביאו קץ לחזון הציונים?

אפשר להבין לליבם של המודאגים, החוששים, החרדים, המפקפקים והספקנים. סך הכל, ההיסטוריה מראה לנו שלפעמים יש ניסים מופלאים אבל רוב הזמן הדברים שבאים הם קצת אחרים.

אולי דוגמה תמחיש למשועממות ולמשועממים את התופעה המדאיגה, ואז לא יהייה צורך להכביר מילים, שזו בעייה?

ציטוט:

המהומות בנגב, ההפגנות על חומש ועסקת הטיעון של נתניהו: הקואליציה מחשבת את קצה לאחור.
משבר הנטיעות, האומיקרון והחוקים שהצליחה להעביר האופוזיציה הם בגדר פריצת לבנה נוספת בחומת הקואליציה, שכבר כמה שבועות מפסידה ונבוכה. כשהממשלה בקושי שורדת את השגרה בארצנו, עסקה בין היועמ”ש לנתניהו, שבזכותו חוברה הקואליציה המוזרה הזו יחדיו, תסמן את תחילת סופה.

עד כאן ציטוט מלא עליזות ואופטימיות לגבי גורל הציונות.

במציאות, הפורעים האלימים בגבעות לא ינצחו את הכוחות הנחושים שבאים לפנות בניות שאינן חוקיות. המשתוללים בדרום יצולמו במצלמות מרחפות, ואחד אחד יוכנסו למכלאות. הנאשם בפלילים כנראה ימשיך לנסות לקבל הקלות ולהימנע מעונש בעוון שלל העוונות, אבל כלל לא בטוח שהעבריין הסדרתי יגשים את התוכניות הנכלוליות.

למעשה, ההבנה שמתן הנחה והקלה לנאשם בשלל כיתבי אשמה, זה שגם חשוד בבגידה בעבור עמלה וגרימת מוות ברשלנות חסרת אחריות באסון שלא נמנע במחשבה תחילה, תערער את יציבות שילטון החוק במדינה יהייה הסיבה לכישלון תוכניתו של הכזבן הנודע.

במילים אחרות, סביר שהממשלה לא תרשה לפושע ללכת הבייתה כאילו שהכל כשורה ואין לה שליטה, שכן הדבר יפגע בה וחלילה יפיל אותה.

במילים אחרות, שכבר פורסמו בעבר והופצו בדאגה לכל עבר, זה לא יגמר עד שהעבריין ייעצר.

ההשמצות, ההכפשות, תקיעת המקלות בגלגלים, הסירוב לבוא לעבוד בועדות, כמו גם הניסיונות הנואשים לבטל את ההאשמות ולהתחמק מישיבה מאובטחת במכלאות מבטאים חרדות, חששות וקושי מבוהל להתמודד עם התוצאות.

בהחלט מותר לרחם על הנאשם הלחוץ, להתפעל מהתעלולים, מהסיחרורים ומהפעלולים של המסייעים לעבריינים סדרתיים או לחוש מודאגים וחרדים.

מצד שני, יתכן שהקואליציה לא ממש רוצה להראות לפרהסיה שלחטאים שמזיקים לאומה אין תוצאה מרה, או שהיא מתקשה בשליטה ושניתן לעבוד עליה, והמערכה רק החלה. אז מי ינצח? הפשע או החוק במדינה? כנראה שבקרוב נדע, ואולי תבוא רגיעה לזמן מה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- למצוא את החיובי בפלילי. קישור למאמר בשם- עוון הסליחות וגברת כפרות. קישור למאמר בשם- מי מינה את הסלחנים לעבודה? קישור למאמר בשם- מודים בחטאים ובורחים מעונשים? קישור למאמר בשם- נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “בקרוב יהייה יותר טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן