טיפול בבריאות הלב וכלי הדם לאורך חיינו יכול להפחית את הסיכון לסבול מדמנציה

טיפול בבריאות הלב וכלי הדם לאורך חיינו יכול להפחית את הסיכון לסבול מדמנציה

דמנציה ואלצהיימר הן מחלות הפוגעות ב-47 מיליון אנשים בעולם ומספר זה רק הולך וגדל. מציאת תרופה או טיפול הולם במחלות אלו, כמו גם גילוי כיצד למנוע אותן ביעילות הם חלק מהאתגרים החשובים ביותר ברפואה ובמדע המודרני.

אין זה מפתיע שמחקרים רבים מתמקדים בדיוק במציאת הגורם למחלות אלו ובמה אנו יכולים לעשות כדי להימנע מהן. זהו המקרה של מחקר שפורסם לאחרונה, שפורסם ב- Plos Medicine, בו הם מוצאים קשר בין שמירה על התנהגויות בריאות לב ליבנו לבין הפחתה בסיכון לסבול מדמנציה כאשר אנו מבוגרים יותר.

במחקר זה, שבוצע בפינלנד, היה מידע של 1,499 אנשים שהשתתפו במחקר גורמי סיכון לב וכלי דם, הזדקנות ודמנציה בפינלנד וממנו ניתן היה להפיק מידע בין השנים 1972 ל -2008.

למחקר זה, הוערכה בריאות הלב של המשתתפים מגיל אמצע ועד זקנה. שישה גורמים בסך הכל נלקחו בחשבון: בין אם הם עישנו, רמת הפעילות הגופנית שלהם, מסת גופם, הכולסטרול הכללי, לחץ הדם וגלוקוז בפלזמה בצום.

מה שהם מצאו היה שלמשתתפים שהיו להם בריאות לב וכלי דם אידיאלית מגיל העמידה ואילך היו בסיכון נמוך יותר לדמנציה. במיוחד כאשר הם קיבלו ציונים גבוהים על הגורמים ההתנהגותיים ביותר (לא לעשן, להיות פעילים פיזית ולשמור על מסת גוף בריאה).

יש לקחת בחשבון שבניסוי זה לא נלקח בחשבון סגנון האכילה, כך שהוא עשוי להיות גורם שמשפיע. בכל מקרה, החשיבות של טיפול בבריאות הלב וכלי הדם שלנו רלוונטית מתמיד.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן