תנועת ההשתמטות ומצוות הטפילות

תנועת ההשתמטות ומצוות הטפילות

פעם הוקמה באירופה תנועת החסידות, כנראה בגלל שתנועת ההשכלה הפחידה את מנהיגי העידה שהעדיפה שמרנות וחששה מהתבוללות.

מאז כבר זרמו הרבה דברים בירקון ובזכות החלוצים הציוניים אפילו הוקמה דמוקרטיה בציון. זה לא ממש היה קל, והמייסדים החילוניים חוו הרבה סבל, שכול ויגון.

בעזרת השם ונפנופים בקרדום קדוש, לאחר הקמת המדינה צצו בארץ גם תנועת ההשתמטות ותנועת הסחטנות.
יש זאולוגים מומחים שמתעקשים שהשם הנכון מדעית הוא דווקא- תנועת הטפילות, אבל ידענים אחרים מתנגדים להגדרה, אולי מסיבות פוליטיות או תרבותיות.

ללא קשר להגדרות מדעיות, אולי חשוב להסביר את הבעייה עם פחות התפלפלויות- מי שמתקיים בזכות מישהו אחר לא יכול להסתדר לבד, שכן הדבר יוצר בעיות קיומיות.

ציטוט:

יום אחד החילונים יתמרדו.

קשה להבין את הוותרנות המופלגת של החרדים. מדוע הם מסתפקים בהכפלת קצבת האברך ל–1,314 שקל לחודש? הרי ברור שמגיע לו יותר. לא מזמן הסביר יו”ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, ש”זה שלומד תורה קשה לו יותר מזה שהולך לחזית”. לכן ראוי להעלות את קצבתו ל–2,464 שקל לחודש, שזה שקל אחד יותר משכר הלוחמים בצה”ל, שעומד על 2,463 שקל.

עד כאן ציטוט.

במילים אחרות, אם כל התלמידים בארץ ילכו לשבת בישיבות ולא יעבדו או יעלו על מדים, והבחורים לא יחרשו שדות ולא יזיעו כדי שיהייה לחם לעוללים, יהייה קצת קשה לפרנס את מדינת היהודים, שלא לדבר על העדר חיילים שיספקו לנו הגנה מאוייבים מפחידים.

נו, טוב. אז אם נהייה רעבים אולי הרב חסדו ישלח לנו מן טרי וטעים ממרומים? איך בעצם נתקיים כשכולם יהיו אברכים שלא תורמים אלא רק לוקחים?

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- תהייה לכנופיה תמונה יפה? קישור למאמר בשם- שיקולים מסוכנים ואישומים פליליים. קישור למאמר בשם- המזימה להקמת ממלכת הלכה נחשפה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן