אולי התרופה תשיב את השגרה

אולי התרופה תשיב את השגרה

כנראה שיש תרופה ישראלית שניתנת בריסוס למחלה המפחידה, אבל אולי זו סתם שמועה זדונית ומזיקה שאין שום ביסוס בצידה.

כנראה שעדיף להסתיר כאלה שמועות מפחידות מהציבור כדי לא לגרום למהומות, חרדות, ציפיות מוגזמות או לעורר שאלות.

ציטוט:

ב-8.7.2021 פירסם וואיינט כתבה תחת הכותרת:

משרד הבריאות אישר: תרסיס הקוטל כמעט לגמרי את ריכוז נגיף הקורונה באף.

“התרסיס, שפותח על-ידי מדענים ישראלים וקנדים, במקור נגד שפעת, הראה יעילות של עד 99% בקטילת נגיפים באף, כולל נגיף הקורונה. האף מהווה אתר חדירה והתרבות מרכזי לנגיפים שונים העוברים בנשימה. השמדה של הנגיפים כשהם עדיין באף מבטיחה למנוע כמעט לגמרי הידבקות בהם

פיתוח כחול לבן מבטיח לסייע בבלימת הקורונה: מדענים מישראל ומקנדה פיתחו תרסיס אף חדש, שמבטיח לחסל את נגיף הקורונה ולמנוע הידבקות ממנו בחלל האף בתוך שלושה ימים ביעילות כמעט מלאה. משרד הבריאות אישר את שיווקו של התכשיר בישראל, והוא אמור לעלות למדפים בימים הקרובים.”

הכתבה אבל הוסרה בינתיים והמחבר, איתי גל, אינו מגיב לשאלה מדוע זה נעשה.

את המאמר ניתן אבל לקרוא באתר של מיקרוסופט בעברית:
https://bit.ly/3fpcJdf

התרסיס שבינתיים ניתן לרכישה גם בישראל עבר בהצלחה כבר שני מחקרים קליניים והדבר התפרסם בכלי תקשורת מסביב לעולם וגם בכמה אתרים ישראליים.

ראוי לציין שישנו תרסיס ישראלי אחר בשם טאפיקס הזוכה גם הוא להצלחה בעולם ונמכר בישראל. גם כאן נעשה מחקר למשל בבני ברק ואף אחד מהמשתמשים בו באירוע המוני לא נדבק בקורונה, לעומת אחרים שכן נדבקו.

ציטוט:

יוון תשתתף בניסוי לתרופה ישראלית לקורונה.
התרופה, שפותחה באיכילוב, פועלת להרגעת התגובה החיסונית אצל חולי קורונה קשים • בשלב ראשוני הראתה יעילות של 96% • גם הודו וברזיל הביעו עניין.

ציטוט:

האם החיסונים יעילים?

עד להגעת וריאנט דלתא (הווריאנט ההודי) לישראל עמדה יעילות החיסונים של פייזר ושל מודרנה נגד קורונה על 94% בכמה פרמטרים: הפחתה במספר האשפוזים, הפחתה במספר החולים שבמצב קשה, הפחתה במספר החולים במחלה תסמינית והפחתה במספר המאומתים הא־תסמיניים.

הממצאים האלה התבססו בין היתר על מחקר רחב היקף של מכון כללית למחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי המוביל בעולם (ניו־אינגלנד ג’ורנל אוף מדיסין).

ב־23 ביולי פירסם משרד הבריאות נתונים על יעילות החיסון לתקופה של 20 ביוני עד 17 ביולי:

מניעת הדבקה: 39%.

מניעת סימפטומים: 41.5%.

מניעת אשפוז: 88%.

מניעת מחלה קשה: 91.4%.

נוסף על כך ערך משרד הבריאות בדיקה השוואתית שממנה עולה כי מחוסנים עם מחלות רקע מוגנים מתחלואה קשה יותר מאנשים לא מחוסנים שאינם סובלים מגורמי סיכון.

עד כאן ציטוט מדברים שנראה נאמרו ברצינות, שכן למחקרים מדעיים בדרך כלל יש תקיפות ומהימנות. למעשה, בלי אלה אין למחקרים פגומים הזדמנות לפרסום וניראות.

מה אפשר לומר? נראה שהמדע בסוף ינצח את הנגיף האכזר ונאלץ למצוא משהו אחר לחשוש מימנו ומהסוף המר. דרך אגב, יתכן שהמעבר מחיים, שבהם לעיתים דואגים, כואבים או סובלים, לשהייה נינוחה עם המלאכים היא בעצם פרס נעים על המאמצים בשלבים הקודמים.

קישור למאמר ברוטרנט. קישור למאמר בשם- יש תרופה אבל החרדה נותרה. קישור למאמר בישראל היום.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “אולי התרופה תשיב את השגרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן