רק 15 דקות של פעילות גופנית אינטנסיבית עשויות לסייע בשיפור הזיכרון שלנו

רק 15 דקות של פעילות גופנית אינטנסיבית עשויות לסייע בשיפור הזיכרון שלנו

לתרגול של פעילות גופנית הוכח שיש יתרונות רבים לגופנו, אך גם לבריאות הקוגניטיבית והנפשית. מחקרים קודמים מצאו כי פעילות גופנית אירובית תשפר את תפקודי המנהלים, בעוד ששילובו עם אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה יכול לשפר את נוירופלסטיות המוח.

כעת, מחקר חדש מגלה את הקשר בין פעילות גופנית לזיכרון. מחקר זה, שפורסם בכתב העת Nature, מגלה כי לאחר פגישה אינטנסיבית של פעילות גופנית בת כ -15 דקות בלבד, חל שיפור בזיכרון.

לשם ביצוע מחקר זה היו 15 משתתפים, כולם צעירים בריאים, שלא היו ספורטאים רגילים. בדיקת זיכרון נערכה בשלושה מצבים שונים: לאחר 30 דקות של רכיבה על אופניים בינונית, לאחר 15 דקות של רכיבה על אופניים אינטנסיבית – בשיעור 80% מדופק הלב המרבי – ואחרי תקופות מנוחה.

מה שהם מצאו היה שיפור הן בתוצאות הבדיקה והן בהפעלת מבני המוח. החוקרים מציינים כי הדבר יכול להיות בגלל אנדוקנבינואידים, מולקולות המגבירות את הפלסטיות הסינפטית. ככל שרמות האנדוקנבינואידים היו גבוהות יותר לאחר פעילות גופנית, כך נראה יותר הפעלת מוח והמשתתפים ביצעו טוב יותר במבחני זיכרון.

זהו מחקר עם מדגם קטן מאוד ובו, בנוסף, היו רק גברים צעירים בריאים. זו הסיבה שקשה יהיה להכליל את התוצאות לקבוצות חברתיות אחרות. בכל מקרה, גישה לקשר בין פעילות גופנית לזיכרון מצטרפת למחקרים הקיימים כבר בנושא בריאות קוגניטיבית וספורט. למטרות מעשיות, פעילות גופנית לפני הלימודים יכולה להיות טריק טוב עבור סטודנטים ואחרים שצריכים לעבור מבחנים כאלה.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן