גוגל שוב בכותרות: החברה אוספת נתונים אישיים במצב גלישה בסתר

גוגל שוב בכותרות: החברה אוספת נתונים אישיים במצב גלישה בסתר

ב-11 במרץ, נערכה תביעה ייצוגית בבית המשפט שבקליפורניה אשר פסק ,שענקית החיפוש אוספת בחשאי נתוני משתמשים… גם כשהם משתמשים במערכות גלישה פרטיות (כגון ‘מצב גלישה בסתר’ בדפדפן גוגל כרום עצמו).

הכל החל ביוני האחרון, כאשר שלושה משתמשים הגישו תביעה ייצוגית על סך 5 מיליארד דולר, כנגד ענקית החיפוש גוגל/אלפבית. השופטת הממונה על התביעה “לוסי קו” קבעה בפסיקתה שהחברה נכשלה ואף עברה על החוק בכך שלא טרחה להודיע ​​למשתמשים שלה שהיא עוסקת באיסוף נתונים  גם בזמן שהמשתמש נמצא במצב גלישה פרטית.”

מנכ”ל חברת האם של גוגל (אלפבית) פטור מעדות
בשעות האחרונות נודע כי מנכ”ל חברת האם של גוגל (אלפבית) קיבל פטור משופט שני אשר גם הוא עוסק בתיק הנ”ל ובכך נמנע מהמנכ”ל להעיד בבית המשפט בתיק זה.
בפסיקתו של השופט הנוסף בתיק זה נטען כי הוראת השופטת “לוסי קו” לא טענה כלל כי לפיצ’אי (מנכ”ל חברת האם) יש “ידע אישי ישיר” למידע זה, ואף לא התייחסה לשאלה האם התובעים יכלו להשיג את המידע המבוקש מבלי להשפיע בהכרח על מנכ”ל אלפבית.

התובעים קיוו שתשובותיו של פיצ’אי לחקירה שלהם עשויות לסייע להם לבסס את ההאשמות שלהם, שכן הם טוענים שהמסמכים הפנימיים של גוגל מראים שהחברה ידעה שמשתמשים שגלשו במצב “גלישה בסתר” לא הבינו נכון את מהות האופציה הזאת וכי ענקית החיפוש ממשיכה לאסוף עלינו מידע כל הזמן, גם במצב גלישה פרטית.

גוגל בטענה שגלישה בסתר’ לא אומר בלתי נראה” וכי הם אכן הזהירו את המשתמש שהכל גלויי.
ציטוט: “הפעילות [במצג גלישה בסתר] יכולה להיות גלויה לאתרים שבהם הגולשים מבקרים, כפי שאנו מציינים בבירור בכל פעם שנפתחת כרטיסיית גלישה חדשה.”

דובר גוגל חוסה קסטנדה, הצהיר כי החברה מעריכה את החלטת השופט:
“אנו מפריכים בתוקף את ההאשמות בתיק זה, ונמשיך להגן על עצמנו בנחישות”.

עם זאת, לוריין טוהיל, מנהלת השיווק של גוגל, תצטרך להתייצב בבית המשפט כדי להיחקר על ידי עורכי הדין של התובעת בתיק זה, מה שעשויי להימשך מעל ל 4 שעות.

לסיכום: פיצ’אי מנכ”ל גוגל כבר נמנע מלהופיע בבית משפט בתיק זה, אך ייפגש עם השופטים בנוגע לתיקים אחרים אשר פתוחים כנגד החברה במדינות רבות. באריזונה, טקסס, וושינגטון, אינדיאנה וושינגטון הבירה, שבהן תובעים מאשימים את חברת מנועי החיפוש בהטעיית צרכנים וחשיפה של מיקום הגולש בזמן אמת וזאת כדי להתאים אישית את המודעות שלה טוב יותר.

צוות העיתון ימשיך לעקוב אחר ההתפתחות בנושא זה
ויחכה לתגובה רשמית של מנכ”ל חברת האם אלפבית או של אחד מדובריו.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן