נבואה חילונית לא נחשבת דתית

נבואה חילונית לא נחשבת דתית

לפני כמה שנים עלתה בדעתי המחשבה המביכה שהכינוי המתאים למי שבזמנו החופשי כותב מאמרים רבים מידי שגם מועלים באופן טרחני ועיקבי בציבורי הוא כנראה- נביא חילוני, אפילו שבעצם אין שום תואר כזה באופן רשמי, הילכתי או ממלכתי.

במציאות, כל אחד ואחד מנחשת ומנחש באופן אישי ודאגני מה עשוי או עלול להתרחש בעתיד המיסתורי שעוד כלל לא התרחש. זה עיסוק מעניין, מרגש ולפעמים גם קצת מייאש אם במקרה חושבים ללא שום ביסוס מדעי שיתכן ואולי חלילה יקרה משהו רע, מי יודע, ובטח כנראה יהייה קשה להתאושש.

היום ראיתי שלא רק אני ברוב חוצפתי זומם להתחזות לנביא חילוני, שכאמור זה תחביב קצת דימיוני אבל לא מזיק באופן בריאותי, שכן גיליתי יש בארץ עוד הוזים כמותי. הנה לדוגמה, בעיתון הופיעה נבואה רעננה וטרייה שמייד צדה את תשומת ליבי.

ציטוט:

חמורו של משיח: המפלצת הכהניסטית רותמת את נתניהו לצרכיה.

נתניהו ברא כאן, בחצר האחורית שלנו, מפלצת כהניסטית. הוא היה משוכנע שיוכל לרתום אותה לצרכיו | אם הממשלה הנוכחית תיפול והגוש המשיחי יחצה את קו 61 המנדטים, ישראל הנוכחית תחדל להתקיים, ובמקומה תקום ממלכת יהודה. זה ייגמר בדיוק כפי שזה נגמר בפעמיים הקודמות.

עד כאן ציטוט שמראה די בבהירות שנבואה חילונית היא כנראה תחביב פופולרי, ולכן כבר יש בתחום שאינו ממש ריווחי או מדעי קצת תחרות שכנראה רק מועילה לי.

אפשר לסכם ולומר שיש לסור מרע, לעשות טוב, לבקש שלום ולרדפהו, ומייד הרב חסדו ירחם על עמו ויגאלהו. חוץ מזה, כנראה שגם משיח סוף סוף יבוא.

המציאות הגלוייה היא שנביאים חילוניים בעצם משתמשים ברעיונות ישנים, טובים ויעילים של מיקצוענים עתיקים שגם סוכני המכירות שלהם כבר מזמן לא קיימים. בגלל שאין בעייה של זכויות יוצרים מותר להפיץ מסרים שקוראים להימנע מפגיעה, למתן כבוד וחמלה, לפשרה, שלום, הסדרה ושלווה.

נביאים חילוניים חלילה לא גונבים רעיונות יצירתיים או מקוריים מאחרים, אבל בהחלט מותר להסכים עימם ולהפיצם ברבים.

מילה אחרונה שאולי תתייחס לפיקפוקים לעגניים, חשדות והיסוסים מוצדקים. כולן וכולם יודעות ויודעים שהנבואה ניתנה רק לנביאים מקראים הזויים ולשוטים כזבניים. מצד שני, חשוב לזכור שאין בכתובים שום התייחסות לנבואות של חילונים, ולכן יתכן שלפעמים הם צודקים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הידברות סובלנית מונעת החמרה רצינית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן