ביקורת בונה וסכנה קיומית קלה

ביקורת בונה וסכנה קיומית קלה

כידוע ליודעות וליודעים רק שקיפות מונעת שחיתות. בצורה דומה, חשיפת סחיטה ואיומים מונעת מהפושעים מלהגשים בהצלחה מעללים פסולים, מזיקים, חמדניים, אנוכיים או סתם מרושעים.

כדי להצליח במזימה ולהטיל אימה למטרות השתקה או שליטה, חשוב למצוא מה מפחיד את המטרה שסומנה, ואז לנצל את החולשה ולהציע לקורבן בנימוס הצעה שאי אפשר לסרב לה.

בדרך כלל השיטה עובדת ניפלא, וחברי הכנופיה חשים סיפוק ושמחה, אפילו שקורבנות האיומים והסחיטה סובלים מחרדה, בעתה ומקשיים לישון בלילה בשלווה רגועה.

הנה לדוגמה, מי שהיה נשיא שלוש פעמים נתן מנדט באופן קצת תמוה לנאשם בפלילים שגם חשוד בבגידה בביטחון האומה בעבור עמלה בלי שמשרד הביטחון ידע, ועוד אחרי שבעצמו ראה את האישור שניתן לגרמניה וחש תדהמה. ללא קשר, האזרח מספר אחת שוב ושוב נתן לעבריין הכזבן, ההססן והזגזגן לנהל לכולנו את החיים כאן. האם הנשיא חלילה היה קורבן? עד עתה, הסיפור כלל לא נחקר או לגמרי מובן.

היום, נראה שהנשיא לשעבר חש הקלה רבה, שכן כבר אין צורך שיראה לכולן וכולם איך פועלת השיטה.

ציטוט:

סבא, שחיין ודוקטור: החיים החדשים של האזרח רובי ריבלין.

ציטוט עם ציטוטים:

ריבלין הביע דאגה ממכירת הצוללת למצרים, מרקל הוכיחה שיש אישור ישראלי
על הפגישה החגיגית בין המנהיגים לפני שנתיים לרגל 50 שנות יחסים העיבה מבוכה: מרקל הופתעה מדברי ריבלין נגד עסקת הצוללות עם מצרים, וגילתה שיש בידיה אישור ישראלי. במשטרה נערכים להשלים את עסקת עד המדינה עם מיקי גנור: “בידיו מידע על עוד פרשיות ביטחוניות”

ציטוט:

עוזי ארד: “יש חשד שידו של נתניהו בדבר שמהווה בגידה, הדבר צריך להתברר”

מקורבו לשעבר של ראש הממשלה אמר בראיון לניסים משעל כי “הסבירות היא שנתניהו ידע על כל האירועים בפרשת הצוללות, ואגב היום הוא מתנהג כאדם שבורח מחקירה”

ציטוט:

יעלון: “פרשת הצוללות עלולה להגיע עד כדי בגידה של נתניהו”

מספר 3 בכחול-לבן אמר בכאן ב’ כי “ייתכן שמישהו הפחיד את היועמ”ש, ואמר לו שגרמניה תסרב למכור לנו צוללות אם תתגלה שחיתות בתיק 3,000”

עד כאן ציטוטים שכביכול מראים שלכאורה יש סיבה טובה לפתוח בחקירה ללא דיחויים, תירוצים או עיכובים, שכן מדובר בביטחון כל התושבות והתושבים.

כמובן, הלעיל הוא רק דוגמה יחידה וקטנה, שהרי כל שומרי הסף במדינה נתנו לעבריין לשבת בשררה כאילו שאין בעייה מאוד חמורה שמאיימת על הדמוקרטיה.

השופט האמיץ היחידי שהעז לספר שכבוד השופטת חיות לכאורה סתם אמרה לפרהסיה שכביכול התקבלה החלטה פה אחד לאפשר את המשך השחיתות משום מה כבר אינו שופט עליון, וזה אולי מראה כמה צדק, הגינות ומוסר יש בציון.

בקיצור, מי שמנסה להצביע על כשלים ולהסביר את הצורך בשיפור חוטף עונש שמקורו לכאורה אינו ברור, אבל למרבה הפלא הציבור לא מבין את הסיפור.

חלילה, מי מחברי המערכת שלנו יקבל הודעה נעימה ובה בדל איום, רמז לסחיטה, או שסתם יתעורר בוקר אחד ויגלה שהוא שט עם המלאכים הצחים ברקיע אבל לא נמצא במיטה, אף אחד במדינה לא ידע מי אחראי להשתקה ומה קרה.

במילים אחרות, אם לפתע לא יעלו בעיתון אמירות, הערות, עיצות, ביקורות ופרשנויות, אסור בשום אופן לבדוק את הנסיבות החשודות, התמוהות והמוזרות שגרמו למאורעות אלא לשבת בשקט ולא לעשות לכנופיה בעיות. הנה למשל, פעם ליברמן היה נאשם, אבל בנסיבות עלומות כל העדים כנגדו התאיידו, ובוטלו ההאשמות.

מי שינסה לברר מה קרה ואיך מתנהלת הכנופיה עשוי חלילה לאבד את העבודה או את היכולת להמשיך להנות מזיו החמה. נו? אז מה עושים אם התוצאה של ביקורת בונה וחשיפה של בעייה שיש לתקנה קצת מעצבן את הכנופיה וגורם לה להשתמש בשיטת האיומים, החיסולים והסחיטה שעובדת נפלא?

יתכן שהתשובה לבעייה היא להיכנע לפשע ולשבת בדממה מלאת חרדה קיומית עזה. מצד שני, מי שמפחד או מוותר בדרך כלל מפסיד במערכה, ורק חשיפה לאור מבערת את הרשע והפשע.

למי שלא ביצע שום פשע אין סיבה לדאגה, אבל מי שמעלים עדים, משמיע איומים או סוחט קורבנות אומללים עשוי להסתבך עד צוואר בפלילים אל מול צופות וצופים.

העניין הוא שלא כולם מפחדים מעבריינים, ולא כולם שותקים. למעשה, פה ושם יש כאלה שלא ממש חוששים ממושחתים או להיות מלאכים במרומים. סך הכל, בסוף כולנו לכאורה מגיעים לבית הדין שבמרומים, ועדיף להיות בצד של הצדיקים.

מי שדן בחשד כנגד מי שהיה ראש המוסד או בנאשם שלכאורה גם בגד צריך לחוש מפוחד?

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- העדים הנעלמים בפרשות ליברמן. קישור למאמר בשם- האזנה, הקלטה, הפללה וסחיטה. קישור למאמר בשם- כי מציון תצא תוכנה ודבר אשם מירושלים. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “ביקורת בונה וסכנה קיומית קלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן