הכותל המערבי אינו מספיק יהודי?

הכותל המערבי אינו מספיק יהודי?

הכותל המערבי הוא המקום הכי קדוש ליהודיות וליהודים מזה אלפי שנים. כנראה שבזכות ריבים פנימיים כואבים, מזיקים ומיותרים האבנים שאיכשהו נותרו על תילן אחרי חורבנות איומים מזכירות לנו מה קורה שמתעלמים ממצוות מרכזיות בכתובים, אלה שעיקרן בקשת שלום, התחשבות ומתן כבוד לזולתים.

ציטוט:

הרצוג ידליק נר במערת המכפלה: “כמו הפלישה של שרון לאל-אקצא”
הנשיא יגיע למעמד הדלקת נר ראשון של חנוכה בחברון, בחמאס ובג’יהאד האיסלאמי קראו למהומות. ראש מועצת קריית ארבע: “מתרגשים לארח בשורש העם היהודי”. פעילי שמאל ימחו, שלום עכשיו: “מדליק נר במעוז הכהניזם”

עד כאן ציטוט מעורר השתוממות.

למה דמוקרט ציוני עושה מעשה לאומני, פוגעני וכוחני? זה לצורך פוליטי או רק כדי להראות לנו שהכותל המערבי אינו מקום יהודי מספיק מרכזי?

יתכן שבמקום להביא חיילים ומחסומים כדי לעצבן את השכנים ולהרגיז את שוחרי השלום הציוניים היה אפשר לגשת בירושלים למקום הכי קדוש ליהודים, ולהדליק שם נירות מאירים לכבוד חגים עתיקים.

למעשה, זה יכול להיות סימלי ויפה להדליק נר ראשון במקום קדוש בו קיצונים גרמו למדון, יגון ואסון. מצד שני, כמובן שאפשר גם ללכת למקום אחר כדי להצית שם איזה נר, אפילו שלא בטוח איך הדבר הדליק הזה יגמר.

כזכור לזוכרים ולזוכרות, גם שרון ונתניהו פעם עלו בכוונה כוחנית מתריסה לכל מיני מקומות נפיצים בבירה כדי להצית להבה להנאתם, לתועלתם ולטובתם. בעקבות ההתגרויות היזומות באו מהומות דמים לאומניות, היו חגיגות ולמרבה הצער נוספו למועדון העצוב עוד משפחות שכולות.

לא ממש ברור למה לא לכבד את המקום הכי חשוב ליהדות ולפעול באחריות, אבל יתכן שיש איזה צורך ציוני בוער לנסוע לחברון עם הרבה אבטחה חמושה כדי להדגיש את חשיבות הלאומנות, היהדות, הבעלות והעימות.

קצת מוזר לראות שראש הממשלה שפעם דיבר כמו לאומן קיצוני, מרדני, סרבני ולוחמני הפך לדמוקרט ציוני שקול ואחראי, בעוד שכבוד הנשיא שנחשב לשמאלני נוהג כאילו הוא רוצה לקרוץ לצד הימני והלאומני. מה אפשר לומר? כנראה שכך זה במשחק הפוליטי. לא הכל גלוי, מיקרי או לגמרי מובן באופן ציבורי.

חלילה בעקבות ההצתה של נר נפיץ במערת המכפלה תיתפתח לנו מהומה אלימה ומראשו של מישהו תיפול שערה, מי יחשב אחראי לאירוע שעדיין יכול להימנע בעזרת קצת בינה? מה, בכותל המערבי אין מספיק קדושה?

קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן