למי שנימנע אין דיעה?

למי שנימנע אין דיעה?

מעניין מדוע עלה דיווח מוזר שמספר שראש הממשלה לכאורה לא מתעניין בביטחון המדינה ושלומה, ושהוא כביכול ימנע מאישור בדיקה של פרשה שגרמה לאומה סכנה גדולה בלי שמשרד הביטחון ידע על העמלה..

יש סיבה לידיעה התמוהה? מה יעזור אם הצפוי והחזוי יהפוך לעובדה? הממשלה תאשר את הקמת הועדה בעוד ראשה נתפס כמתעלם או חלילה מסייע להסתרה של הבושה המזיקה? זה יעשה רושם טוב על הפרהסיה שכבר מספיק סבלה?

ציטוט:

בנט צפוי להימנע, אך ועדת חקירה לפרשת הצוללות תאושר. גנץ: “להביא את האמת”
הממשלה תצביע מחר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת רכש הצוללות וכלי השיט, ולמרות שרה”מ צפוי להימנע ושרת הפנים שקד צפויה להתנגד – ההצעה תעבור כנראה ברוב גדול. גנץ לבכירים לשעבר במערכת הביטחון: “זה לא פוליטיקה, לא משחקים בביטחון”

עד כאן ציטוט ממהלך חיוני שעשוי למנוע שחיתות.

אם ראש הממשלה חלילה ימנע מהכרעה, איזה מסקנה עגומה יעביר כזה תעלול לפרהסיה המשתאה? הציבור יבין שלדעת ראש המדינה בדיקת סבירות גבוהה לבגידה מסוכנת וחמורה זו לא ממש בעייה?

הרי אפילו הנשיא המזועזע ראה את האישור שניתן לגרמניה, כך שהסיפור מזמן ידוע. מה יעזור להתעלם מהמציאות הקשה?

בעברית קלה, אם ההחלטה הצפוייה אמורה להתקבל גם ללא קשר להחלטתו של ראש הממשלה אולי כדאי לו להצטרף לקבוצה שתנחל הצלחה במאמצים לנקות את האורווה וזה ימנע מבוכה. חוץ מזה, הימנעות תשדר חוסר החלטיות, או חלילה תמיכה שקטה בשחיתות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- חיטוי האורווה מחייב ועדת חקירה. קישור למאמר בשם- ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “למי שנימנע אין דיעה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן