נוכלים לומדים מעבריינים סדרתיים?

נוכלים לומדים מעבריינים סדרתיים?

סליחה מראש על אמירת דברים שהם לכאורה נכונים אבל חלילה הם אולי יתפסו כקצת מעצבנים, מצערים או מקוממים.

שר האוצר, זה ששכר את פאינה הנאמנה שהורשעה וניהל אותה ללא דמוקרטיה אך לכאורה לא ידע דבר, ושר המשפטים, הביישן שלא מצייץ כאשר המדינה כולה רוגשת כשמועלים רעיונות פסולים לתת הנחה ופטור לעבריינים סדרתיים, שניהם ישבו הרבה שנים בממשלה של הנאשם בפלילים.

מטעמים פוליטיים הישרדותיים וכנראה מתוך הבנה מפוקחת לגבי מה עולה בגורלם של נאשמים בשלל תיקים פליליים, השרים מימין בחרו לנטוש את שותפם מאז הרבה שנים, אבל כנראה שהם לא זנחו את ההרגלים הנכלוליים לבצע תעלולים זדוניים.

ציטוט:

פיצוי על חשבון קצבאות: זו הייתה כוונת מתווה הסיוע לנספי הר מירון?
8 חודשים אחרי האסון בהר מירון, הממשלה אמורה לאשר מתווה אליו הגיעו שר האוצר ושר המשפטים. אך כעת מתברר כי לפי הניסוח הנוכחי, מדובר למעשה בתשלום של 500 אלף שקל לכל משפחה, שיחשב למעשה כהכנסה – ולכן יגרום לקיזוז כל הקצבאות מביטוח לאומי המגיעות לאותה משפחה.

הממשלה צפויה לאשר מחר (יום ראשון) את מתווה הסיוע למשפחות 45 הנספים באסון הר מירון עליו סיכמו שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר המשפטים, גדעון סער. אך מתברר כי לא רק שאין מדובר כלל במתן פיצוי אלא בתשלום מקדמה שתוחזר בחלקה, אלא שהתשלום יקוזז באופן מיידי לבעלי משפחות הרוגי האסון מקצבאות הביטוח הלאומי שהם היו זכאים להן.

עד כאן ציטוט.

אצל הנאשם בפלילים הכל היה פוזה, שימוש מרשים במילים, טיפוח פחד והסתה לשנאה כלפי אחרים. מסתבר שהשותפים הנאמנים למדו את התרגילים המזיקים והם מנסים לחזור על התעלולים. למראית עין ציבורית, באה הצעת פיצוי אבלים שנראתה נדיבה ואנושית. במציאות, מסתבר שהכל היה אחיזת עיניים ורמייה, שכן המתנה היא הלוואה שבעצם תפגע בהכנסה.

איך מכנים אנשים שמתחזים לצדיקים בעודם בעצם מתעללים, לצרכים פוליטיים אנוכיים, במי שכבר קיבל מכה נוראה וזקוק לעזרה בזמנים מאוד קשים?

היהודים מצווים לנהוג בזולתים בחמלה, בחסד וברחמים. למה נראה כאילה השרים שהיו חברים של הנאשם בפלילים מתאמצים להראות מתחשבים, אנושיים ונדיבים אבל במציאות הם בעצם לגמרי שונים? נו, טוב. יתכן שלא תמיד מנהיגים עברייניים, כזבנים ונכלוליים נותנים דוגמא אישית ראויה לפקודיהם הצייתניים.

יתכן שמכירת נכסיהם היקרים של האסיר המשוחרר ששוב חטא כבעבר ואלה שבינתיים שייכים לעבריין הסידרתי ששקוע עד צוואר בסיבוך משפטי יספקו פיצויים נאותים למשפחות שאיבדו באשמתם של האחראים לאסון את יקיריהן לעולמים.

קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן