גוגל שוב בכותרות-ענקית הטכנולוגיה מסתירה מסמכים

גוגל שוב בכותרות-ענקית הטכנולוגיה מסתירה מסמכים

גוגל נמצאת בימים אלה באור הזרקורים בנושאים שונים הקשורים לכוחה העצום על הנתונים שלנו.
היום אנחנו יודעים שהחברה הסתירה מסמכים בחקירה ב- ארצות הברית. או, לפחות, בזה הם מואשמים.
עורכי דין של משרד המשפטים בארצות הברית בהצגה שיפוטית על תביעתם כנגד גוגל בגין היותם מונופול. במגזר החיפוש גינו כי החברה “נתנה מפורשות הנחיות חוזרות ונשנות לעובדיה להסתיר תקשורת עסקית חשובה באמצעות בקשות מזויפות לייעוץ משפטי.

עובדי ענקית הטכנולוגיה מסתירים מסמכים
על פי תיק בית המשפט בארצות הברית, גוגל לימדה את עובדיה להציב תוויות שונות על המסמכים הפנימיים של החברה על מנת להגן על תקשורת מסחרית “רגישה” שהחברה לא רוצה להציג. הצבת תוויות אלה בתקשורת מונעת הצגת מסמכים אלה בהתדיינות מתמשכת.

נוהל זה שימש לכאורה בכל רמות ההיררכיה של Google. משרד המשפטים אומר שמנכ”ל אלפבית (חברת האם של גוגל) סונדאר פיצ’אי העתיק את קנט ווקר הראשי של גוגל בדוא”ל למנכ”לית YouTube, סוזן וויצ’יצקי**, כיצד להגיב להתייעצות עיתונאים**. האימייל הזה נקרא “עורך דין לקוח מוגן”.

“האסטרטגיה של גוגל עבדה. עורכי הדין החיצוניים של גוגל קיבלו לעתים קרובות את הטענות של עובדי גוגל לגבי מסמכים שתויגו כפריבילגיים”, טענו כעת עורכי דין של משרד המשפטים. וזה מתורגם להתנהגות בלתי הולמת של גוגל בניסיון להסתיר תקשורת מסויימת.

יחד עם הגילויים הללו, משרד המשפטים ביקש מהשופט העומד בראש התיק על המונופול האפשרי במגזר החיפוש להטיל סנקציות על גוגל כדי שתפרסם את כל המסמכים והמיילים שהוסתרו.

שנה וחצי חלפו מאז הוגשה התביעה כנגד גוגל על ​​היותה מונופול בתחום החיפוש. בכתב התביעה משרד המשפטים ו-11 מדינות מאשימים את החברה בשמירה בלתי חוקית על מונופול על שווקי פרסום וחיפוש מקוונים.

מה תהיה גורלה של ענקית החיפוש והמונופול העצום “גוגל” – ימים יגידו.
ואנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחות בנושא זה.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן