גרמניה ממליצה להסיר את האנטי וירוס של קספרסקי

גרמניה ממליצה להסיר את האנטי וירוס של קספרסקי

במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, חברות טכנולוגיה רבות ממלאות תפקיד מפתח. הם משמשים כדי להפעיל לחץ על ממשלת ולדימיר פוטין (עם שורה ארוכה של הגבלות של חברות גלובליות) וגם כדי לגנוב מידע מהאויב עם התקפות הסייבר שאנחנו רואים בשבועות האחרונים (ושאירופה רוצה למנוע על ידי שליחת מומחים).

ובכן, בתוך כל הבלגן הזה, קספרסקי, חברת אבטחת סייבר ממוצא רוסי, נמצאת באור הזרקורים. סוכנות אבטחת הסייבר הציבורית של גרמניה (BSI) הזהירה את המשתמשים בעולם בנוגע לתוכנת האנטי-וירוס שפותחה על ידי מעבדת קספרסקי הממוקמת במוסקבה כי קיים סיכון חמור להתקפת פריצה.

החשד אינו עומד מאחורי כוונות רעות של החברה. אך סוכנות BSI אמרה שחברת אבטחת הסייבר שבסיסה ברוסיה עשויה להיאלץ על ידי סוכני ממשלת רוסיה לפרוץ למערכות מחשב בחו”ל או שסוכנים רוסיים יכולים להשתמש בחשאי בטכנולוגיה שלה כדי להפעיל מתקפות סייבר ללא ידיעתם של קספרסקי.

קספרסקי במגננה אל מול גרמניה ובמסר אל העולם
חברת קספרסקי מצהירה כי מדובר בחברה פרטית ללא קשרים לממשלת רוסיה. לדברי החברה, האזהרה של ה-BSI הייתה ממניעים פוליטיים, ואף הוסיפה כי היא בקשר עם ה-BSI כדי להבהיר את העניין.

סוכנות אבטחת סייבר גרמנית זו משוכנעת שחברות גרמניות, כמו גם סוכנויות ממשלתיות המנהלות תשתית קריטית, נמצאות בסיכון מיוחד להתקפת פריצה.

החברה מצהירה כי “תשתית עיבוד הנתונים שלה הועברה לשוויץ בשנת 2018: מאז, קבצים זדוניים וחשודים המשותפים מרצון על ידי משתמשים במוצרי קספרסקי בגרמניה מעובדים בשני מרכזי נתונים בציריך”. שירותי רשת אבטחה של קספרסקי אחרים ממוקמים במדינות שונות ברחבי העולם, כולל קנדה וגרמניה.

על המלחמה קספרסקי אומרת כי “אנחנו מאמינים ששיח שליו הוא הכלי האפשרי היחיד לפתרון סכסוכים. מלחמה לא טובה לאף אחד”.

המחלוקת מול קספרסקי אינה חדשה
זו לא הפעם הראשונה שקספרסקי נמצאת באור הזרקורים מאותה סיבה. רבות מהסיבות הם שתוכנה זו משמשת לריגול אחר העולם, לטובת האינטרסים של ממשלת רוסיה. בשנת 2017 מוצרי תוכנת קספרסקי נאסרו על ידי ממשלת ארה”ב בשל קשריהם לכאורה עם רוסיה.

לפני כן, דיווח של חדשות ABC המצטט מקורות רשמיים טען כי הרשויות בארה”ב פתחו בחקירה על מערכת היחסים של מעבדת קספרסקי עם ממשלת רוסיה.

ועדת המודיעין של הסנאט שלחה מזכר למנהל המודיעין וליועץ המשפטי לממשלה והזהיר מפני הנוכחות הגוברת של קספרסקי בשוק האמריקאי. פתרונות אבטחה אלו הותקנו ב”תשתיות קריטיות” רבות בארץ.

יוג’ין קספרסקי הרחיק לכת ואמר שהוא מוכן למסור את קוד המקור של החברה שלו לרשויות בארה”ב אם זה יעזור להוכיח שהם לא עובדים עבור ממשלת רוסיה.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן