תרבות, אומנות גזענות פלגנות

תרבות, אומנות גזענות פלגנות

אומן ישראלי אמיץ, מקורי ומאוד יחודי היה היחידי שהביא ילדים אתיופים לשיר באופן מפליא בפני הציבור המקומי. למעשה, הלהקה גם הופיעה באופן בינלאומי והביאה הרבה כבוד לעם הישראלי.

הפלא הזה התרחש בזכות שוויון דמוקרטי ואנושי ,סובלנות וקבלה מלאה לחיק המשפחה היהודית שמספיק סבלה, וזו גישה שלא ממש כוללות מרכיב גזעני. יתכן מאוד שהסיבה היא חינוך מוסרי וחברתי בהדסים, שהיא בבית ספר די מפליא בין פרדסים שבמשך שנים רבות קלט באהבה וסובלנות המון ילדות וילדים מכל הסוגים, אפילו שבאו ממקומות מאוד שונים, רחוקים או מפחידים.

שימוש ציני ופוליטי באמירה מבודחת שכנראה הושמעה באופן חברי, בלי רצון זדוני או איזה רקע שמעיד על אפליה בגלל מוצא עדתי אלא בעצם על ההופכי. הוא דבר שכנראה נועד ללבות זדון וללא סיבה לעצבן את השד העדתי הזקן והישנוני.

בהחלט אפשר סתם לספר שמי שהעלה לבמה את הקהילה הכי מקופחת במדינה לכאורה נוהג באדנות מלאת גאווה כשהשמיע הערה חסרת מחשבה. מי יודע? אולי תעלה מהעלילה הזו אדווה קלה שתסייע לפלג את הקהילה לצרכי פוליטיקה זולה. מצד שני, האמירה בעצם שגוייה, זדונית, לא נכונה ומזיקה.

הזמר הנודע עם הצמה היה היחידי שהביא את הילדים האתיופים בפני האומה והציבם בקידמת הבמה כדי שיספרו לנו עד כמה נורא היה המסע לארץ הבחירה.

בקיצור, מי שמקדם את הרעיון הטיפשי ששלמה לכאורה מפלג את ציון כנראה שוכח בכוונה שהוא היה זה שחיבר עולים חדשים לפיזמון, דבר שגרם ששון.

למרבה הצער יש המנצלים טעויות של אחרים כדי להלהיט יצרים ולהשיג לעצמם רווחים פוליטיים, אולי בגלל שלדעתם שנאה מאחדת את הבוחרות והבוחרים.

יתכן שדוגמה עם כמה ציטוטים תסייע להבהרת התעלולים, שנשמעים קצת ארסיים, מוטים, פלגניים, ארסיים, זדוניים וצבועים:

ערוץ 10 על פרשיית איל גולן והחשדות לקיום יחסי מין עם קטינות.

ציטוט מדיברי עורכת הדין אורלי לוי הנאמנה שבגדה וערקה למען כנופייה עם שלל כיתבי אשמה:

זה מדהים אותי כל פעם מחדש עד כמה אנשים לא מודעים לאפסיותם ולקופות השרצים שעל ראשם כשזה נוגע בגזענות. לראייה אפילו מטרידן סידרתי לכאורה חושב שהוא יכול להתנשא על חצי עם רק כי הוא בא מהשבט הלבן.

ציטוט:

רשת אייל גולן מסתעפת. ט’ ונ’, שתי נערות שהיו מעורבות בפרשת “משחקי חברה” לפני שמונה שנים, הגישו היום (שני) תלונות במשטרת תל אביב נגד 10 מעורבים. בין השמות שמסרו שני כדורגלני עבר ומפיק מוזיקלי. לטענתם, השלושה ועוד שבעה גברים נוספים ביצעו בהן עבירות מין חמורות.

עורכת הדין גילה שמילוביץ’, המייצגת את ט’ ונ’, סיפרה ל”ישראל היום”: “ט’ ונ’ מגישות היום עשר תלונות על אירועים שלא נחקרו בפרשת ‘משחקי חברה’ בשנת 2013 נגד חשודים שלא נחקרו בפרשה. מדובר בעבירות של אונס, מעשי סדום, הדחת קטינות לשימוש בסמים ועוד.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? זמר ממוצא מזרחי הסתבך באופן משפטי בגלל ניצול מיני סידרתי שאינו לגמרי מוסרי אבל אורלי לא זעקה להציל את כבודן של הבנות, שבוזה לצורך מיני ואנוכי. מעניין למה עורכת הדין הנכבדה נתנה הנחה שקטה לבן השבט שלה שלכאורה חטא כמעשה של שגרה בעודה תוקפת את מי שלא שייך לחמולתה בחימה שפוכה רק בגלל בדיחה שלא צלחה.

כשזמר אשכנזי הביא לבמה וקידם ילדים וילדות ממוצא אתיופי כדי לשלב אותם במירקם הישראלי אורלי משום מה לא הזדרזה לפאר את מעשיו בציבורי, אפילו שבבירור הם מראים שהוא אדם שוויוני ואנושי. מה, קשה לה לפרגן לשבט השני? זה שוויוני?

במילים אחרות, יתכן שבעבור אורלי פוליטיקה אינה ממש משחק תרבותי או עיסוק מוסרי אלא משהו נכלולי, אנוכי וזדוני. עובדה שהיא ערקה וחברה לנאשם פלילי.

קישור לשלמה ומקהלת שבא. קישור לידיעה אודות אייל גולן וקטינות. קישור לדיברי הבוגדת שערקה ממפלגתה. קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בשם- בדיחה גרועה וצרחות במליאה. קישור למאמר בשם- ביטויים, כינויים ותרבות להמונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן