יש הבדל בין דיכוי לריפוי?

יש הבדל בין דיכוי לריפוי?

הרבה מאוד מחקרים מראים שטיפולי המרה לא עובדים. מי שלא יודע זאת מתעלם מנתונים מדעיים, ועושה מעשים מזיקים שלא מועילים אלא בעיקר מדכאים.

לפי חוקי האתיקה, תפקידם של רופאים הוא לסייע לחולים, ולא בטוח שזה כולל ניסיון לנסות לשנות את הנטיות המולדות שנתן להם אלוהים רק בגלל מצוות רבנים.

ציטוט:

היא המטפלת המובילה בהומואים חרדים. לעתים, היא בוחרת בסירוס.

איך מטפלים בצעיר שהתאהב בחברו לישיבה? בנער שפגע מינית באחיו הקטן? בנערה שפיתחה קשר אובססיבי עם אחת המורות שלה? ד”ר טלי וישנה, מהפסיכיאטריות הבולטות והמשפיעות בחברה החרדית, משתפת במה שמתרחש בחדר הטיפולים.

עד כאן ציטוט.

ללא קשר למימצאים המוכרים, מסתבר שיש אנשי רפואה רחומים שמסרסים את החולים בעזרת כדורים, אבל לא בטוח שהדבר משנה את הטבע שנתן להם השוכן במרומים או עושה אותם יותר מאושרים.

למה הרופאה הנחמדה מסתפקת במתן כימיקלים שצריך לקחת בזריקות או כדורים? לא עדיף לשלוח את הסובלים לוטרינרים שיבצעו בהם ניתוחים פשוטים ושגרתיים בעזרת משככי כאבים? סך הכל, לפעמים אפשר לשכוח את הכדורים, אבל בהעדר אמצעים מסוכנים גם אין יכולת מעשית לבצע שום חטאים.

מעניין אם גם שר הבריאות סבור שצריך לסרס חולים שסובלים מאיסורים חברתיים שמרניים ועתיקים שיוצרים אצלם קונפליקטים אישיים.

אולי אפשר לחלק למטופלים תחתוני ברזל אופנתיים עם מנעולים במקום תרופות מיותרות שפוגעות במננונים טיבעיים? לפעמים צריך להיות יצירתיים ולחשוב גם על פתרונות אנושיים שלא גורמים למומים.

קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן