מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?

מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?

הנה כמה מילים למתנגדות ולמתנגדים לחיסונים, שכנראה קצת חוששות וחוששים ממחטים יותר מוירוסים שעלולים להיות מזיקים, במיוחד לאלה שאינן ואינם מחוסנות ומחוסנים, כך לפי הנתונים המדעיים שלא מכזבים כמו פוליטיקאים מסויימים.

עם כל הכבוד לחופש הדיבור בדמוקרטיה, יתכן שגם חשוב להתחשב בבריאות הציבור.

מאות מיליוני חיסונים כבר ניתנו בעולם, והמחוסנים מחלימים יותר בקלות, דבר שכבר אומת, נבדק ופורסם.
חבל לנסות לשכנע מודאגות ומודאגים שלכאורה יש סיכונים נוראיים אם במציאות אין שום נתונים שמראים שהחיסונים קוטלים מיליונים רבים, ובעצם מצילים חיים.

אנשים מפחדים מדברים לא מוכרים, וזה טיבעי ונכון כבר הרבה שנים. מצד שני, המחוסנות והמחוסנים לא נפגעות או נפגעים, אז לא ממש ברור למה החוששות והמודאגים חשות וחשים חרדות וחרדים. יש ביסוס לפחדים או שזה תחביב לאומי שמימנו יש כאלה שנהנות ונהנים?

ציטוט:

על פי נתוני משרד הבריאות, החיסונים מונעים תחלואה קשה ב-93%. המספר הזה מורכב ממניעת ההדבקה, בהיקף אשר על פי נתוני משרד הבריאות עומד על כ-64%, ועל הפחתת הסיכון לתחלואה קשה בקרב מי שכבר אומתו.

ציטוט:

החיסון מונע תחלואה קשה: נכון.

המחקר של חברת פייזר הראה כי על כל 100 איש שסבלו מתסמינים נשימתיים ונמצאו חיוביים לקורונה בקבוצת הביקורת, רק חמישה היו חיוביים בקבוצת הניסוי. על כן נאמר כי החיסון מוריד תחלואה ב-95%. נתונים שנאספו בישראל מאששים זאת: הם מראים כי מבין המחוסנים, מספר החולים המאושפזים בבתי החולים הולך ויורד בהדרגה ככל שמתרחקים מהמנה הראשונה, ובמיוחד אחרי קבלת המנה השנייה.

ציטוט:

מחלקות הקורונה מתמלאות: “החולים מצטערים שלא התחסנו”
“כל החולים בטיפול הנמרץ, חוץ מאחד, לא מחוסנים”, מעידה מנהלת מחלקה בבילינסון, ופרופ’ מהדסה האשים: “אלה שלא התחסנו כפו על כולנו את הגל הרביעי”. 

ציטוט:

מחקר: שיעור ההדבקה במשפחות מחוסנים הוא 4% בלבד
שיעור ההדבקה בקרב הלא מחוסנים: 57%

ציטוט:

המספרים לא משקרים: מי שלא התחסן לקורונה חולה קשה יותר.

עד כאן ציטוט.

הנתונים המדעיים מראים די בבירור שיש יתרון לקבלת חיסון, שכן זה עוזר במניעת הדבקה וגם בהתגברות על המחלה.

מצד שני, מי שחש או חשה בעתה, חרדה, ספקנות כבדה, גבורה עצמאית ואמיצה, או חשש מוגזם ממחט קטנה כנראה לא ישתכנע או תשתכנע רק בגלל קצת מידע.

קישור למאמר בגלובס. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בגלובס. קישור למאמר ב- N12. קישור למידע בקופ”ח במכבי. קישור למידע בבי”ח שיבא

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

6 thoughts on “מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן