אכזבה קלה מבחירת מטרה שגוייה

אכזבה קלה מבחירת מטרה שגוייה

קצת חבל שבמקום לסייע לציונים דמוקרטים, מתונים ואחראיים, ולהתרכז במאמץ להדיח את כנופיית הפושעים, יש ניסיון קצת מפתיע להעביר ביקורת על אנשים טובים ואולי לגנוב מצביעות ומצביעים.

ציטוט:

שקמה ברסלר: “רציתי להאמין שגנץ, איזנקוט וגלנט יביאו להחלטות לטובת לציבור”

“גלנט וגנץ אמרו שתהליכי קבלת ההחלטות בקבינט המלחמה בזמן מלחמה מתקבלים משיקולים אישיים. זו אמירה חד משמעית לגבי פגיעה בביטחון ישראל בזמן מלחמה”, טענה ברסלר, ממובילי מחאת קפלן,

עד כאן ציטוט.

מי שמזהיר את הממשלה לשנות את דרכה ואומר לה בצורה ברורה שלא ימשך שיתוף פעולה ללא התייחסות להמלצה בעצם שם גבולות ברורים בפני הכנופייה ומנסה לשנות את דרכה הנלוזה. למעשה, זה בדיוק מה שקרה לאחרונה, כך שבעצם אין שיתוף פעולה צייתני עם פשע אלא הצבת גבול ברור לפני פרישה.

הפושע הסידרתי שמנהל כנופייה מימן טרוריסטים רצחניים,, מנע שש הצעות לחיסול מנהיגים, וגם סירב לכל ההצעות להסדרים. הבטחה חגיגית לניצחון הפכה לכישלון צורב שעימו ביזיון.

ראשי הכנופייה העבריינית הכריזו על רצון למנוע סיוע מהאוכלוסיה האזרחית, ביטאו שאיפה לכבוש את כל עזה, לגרש את תושביה ולהתנחל בה, וגם לפתוח במלחמה בצפון כדי להגביר את השמחה. במבחן התוצאה כל זה לא קרה. גדי ובני לא הרשו את הדברים הללו ועמדו איתן נגד התוכנית ההזוייה.

בצפון לא נפתחה מערכה מסוכנת ועצימה, סיוע הומניטרי כן מוכנס לעזה על אף ניסינות להפריע ולהפר את החוק במדינה, והקצינים האחראיים לאחרונה הציבו בפני ההנהלה תנאים וגבולות ברורים.

ללא קשר לתרומתם הכבירה של המנהיגים שאין להם סיבוכים משפטיים לביטחון המדינה ולהשפעתם הממתנת על הכנופייה המזיקה, שקמה משום מה מביעה אכזבה, אולי כי לדעתה זה ישחק לטובתה.

לא בטוח שלתקוף אנשים אחראיים, הגונים ומסורים יקדם את המאמץ לסילוקם של פושעים ועבריינים. לא בטוח מדוע שקמה יורה בתוך הנגמ”ש, אבל אולי היא סבורה שזה יועיל לה. צריך לומר לבני וגדי תודה על השפעתם על הכנופייה ויכולתם להציב גבול ברור למעלליה.

קצת מוזר שעיקר הטענה של שקמה לא מופנית כנגד הכנופיה והפושע שפגעו, הזיקו וסיכנו את המדינה. מה הטעם לתקוף קצינים אחראיים ומסורים שבאו לעזור לאומה לאחר התקפה?

בין השאר מנהיגות דורשת יכולת ליצור בריתות ולארגן כוחות שירתמו לפעול יחד להשגת משימות חשובות. לא בטוח שהשמעת ביקורת שאינה מוצדקת כנגד שותפים אפשריים היא דרך טובה להגיע למטרות.

עם ישראל לאחרונה שוב מאוד סובל, ומתפלל שיבוא נס כדי שהוא יגאל. בגלל שהדאגה העיקרית שלנו היא לשלומה של הדמוקרטיה העברית שהוקמה בציון חיוני שאנשים שמבינים בביטחון יהיו בשילטון. ניסיון לפגוע בהם לא ממש תורם לחזון.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- שובה של קצת תיקווה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן