בלי כנות, אחריות ושקיפות אין אמינות

למרבה הצער, נראה שלא כולם וכולן זוכרות וזוכרים את מה שפעם נילמד בשיעורים לגבי עשרה ציווים עיקריים, קדושים וחשובים. למעשה, זה נכון במיוחד שמדובר בפוליטיקאים שמתחזים לצדיקים תמימים וכשרים בעודם בעצם נאשמים בפלילים ומסובכים בהליכים משפטיים חמורים.

כנראה שבגלל בעיות זכרון בשילוב הטרדות הקיומיות השגרתיות בציון, זו הדמוקרטיה האומללה היחידה שסבלה שנים בגלל כזבן סדרתי ועברייני שנתן דוגמה מזעזעת לצופות ולצופים, היום לשקר, להסתיר, להאשים אחרים ולהכחיש חטאים גם אם כבר יש המון מימצאים קבילים ומרשיעים כנראה נראה לגמרי טבעי לשוגים, לטועות ולטועים.

במציאות, לא לעשות לחברך מה ששנוא עליך כולל הימנעות משקרים, כזבים והבטחות שלא מקיימים. זה מה שמומלץ בכתובים הקדושים, אז איך זה שהמסיתים לשנאת אחרים והנאשמים בפלילים לא מבינים בעיקרי תורת היהודים? מה, הם שכחו מהדברים הכתובים או סתם מתחזים לכשרים בעודם עבריינים אנוכיים וחמדניים שאין להם אלוהים?

כארגון שמאמין בדמוקרטיה, מערכת עיתון ברשת נקודה קום מנסה לקדם שקיפות, אדיבות, כנות, סובלנות ופתיחות, במיוחד שמדובר באיזה מיעוט שהושמץ או קופח בעקביות בגלל הסתה וגזענות, או סתם מתוך שתלטנות, אנוכיות ונוחות.

אנו מאמינים שרק שקיפות מונעת שחיתות, וכן שהתקשורת צריכה לבדוק אם נציגי ונציגות הציבור עושות ועושים את תפקידן בנאמנות, הגינות ויעילות.

ביקורת בונה אינה סימן לקנטרנות שנעשית מתוך רישעות או נקמנות אלא בעיקר ניסיון לזהות בעייה כדי שיהייה ניתן לטפל בה, ברצינות ואחריות. באותה צורה, אם מכחישים שיש כאב שיניים זה לא ממש פותר את הבעייה, שבדרך כלל רק מחמירה.

כמובן שזה לא נעים להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה במקום לשכשך בהנאה חסרת דאגה בבריכה קרירה, אבל למען המדינה וחזונה נראה חשוב שמישהו ישמור על ההנהלה.

בקיצור, המערכת מאמינה בכנות ופתיחות שכן נדמה לנו שכך בונים אמינות ומונעים שחיתות. מצד שנו, יש לשמור על אדיבות, לכבד ברואות אחרות ויצירים אחרים, כל עוד אינם מזיקים או פוגעים שכן מותר להתגונן ולהציל חיים, וגם חשוב להמנע מתוקפנות ולנהוג בסובלנות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן