בני המיעוטים הציוניים

בני המיעוטים הציוניים

כידוע למי שהקשיבה והקשיב בשיעורי היסטוריה משעממים אודות תולדות היהודים בדורות האחרונים, לתקומת ישראל השלישית אחראים החלוצות הציוניות והחלוצים הציוניים.

בזמן שגלי עלייה אמיצים באו לארץ מוזנחת בה השמש קופחת ויש המון קשיים, ביצות בלי אקליפטוסים, אוייבים מסוכנים ויתושים מזמזמים, היהודים המאמינים בגולה המשיכו למלמל תחינות למרומים וקיוו לישועות, נחמות, גאולה וניסים.

הציונים לא חיכו לעזרה ממרומים אלא עלו ארצה בכוונה לגאול את האדמה שנעזבה והוזנחה משך אלפי שנים. בזכות מאמצים רבים, קשים וכואבים, נסללו כאן כבישים, נבנו ישובים, הוקמו ערים, ובמדבר ליבלבו שדות מניבים.

אחרי שהציונים הקימו מדינה עם צבא, חקלאות וכלכלה הדתיים החליטו שכדאי להשתמש בכתובים הקדושים כקרדומים ולחצוב בהם תקציבים מהעובדות והעובדים, אבל חלילה בלי לשלם מיסים או לשלוח את הבנים להגן במדים על שלום היהודים, שכן לפעמים הדברים הללו קצת מסוכנים.

בעזרת הסתה מתמידה, בני העידה המתחזה לכשרה חונכו להאמין שמי שלא שם תפילין לכאורה אינו יהודי תקין לחלוטין. במציאות, בכל קבוצה יש טובים וגם קצת רעים, ואפילו אצל החרדים יש סוטים שאונסים קטינים בלי שהדבר מדווח לשוטרים מחמת היותם ביישניים.

ציטוט:

ש”ס ויהדות התורה תקפו, אבל תקציב הישיבות בממשלת בנט-לפיד נותר כמעט זהה.

ציטוט מבועת מכיכר השבת:

אם נדמה כי עולם התורה והמוסדות החרדיים, לא נפגעו בצורה דרמטית ממשלת בנט-לפיד • ‘כיכר’ מציג את מפת הקיצוצים האכזרית במוסדות; “תקציב מרושע של קואליציה מנותקת.

עד כאן ציטוט שאולי לא לגמרי קשור למציאות.

איך מגשרים בין הצדדים, שרואים את הדברים דרך משקפיים קצת שונים?

אולי צריך לתת למוסתות ולמוסתים כמה הסברים?

הציונים אינם בוגדים אלא האנשים שהקימו מדינה ליהודים ושיחררו את ירושלים.

הדמוקרטים לא באמת מסוכנים, שכן בעיניהם כולם שווים והם לא שונאים או שואפים לגרום נזקים.

השמאלנים הם יהודים שמבינים הייטב בכתובים, שכן הם מכבדים אחרים, נמנעים מלעולל לאחרים מה שלהם לא נעים ומאמינים שיש לבקש ולרדוף שלום עם השכנים.

הציונים אינם רשעים חסרי לב, אנוכיים, חמדניים ואטומים. למעשה, בזכותם לכל האזרחיות והאזרחים הייתה קופת חולים. בזכותם לכל הפועלות והפועלים היו איגודים מקצועיים שהגנו עליהן ועליהם מפני נצלנים. בזכות הציונים לכל העובדות והעובדים יש שכר מינימום ופנסיה לכל החיים.

בזכות הציונים יש לנו מערכת הגנה יעילה לירוט טילים. בזכות הציונים המשתמטים שלא תורמים מקבלים תקציבים, אפילו שהם בריאים ורק מסרבים לגדל ביכורים, לשלם מיסים או לעזור לאחרים.

נו? אז הדברים שלעיל יהפכו שנים של הסתה לשנאה וטינה להבנה מלאה בעיקרה של תורה? הבדלנים שאינם ציוניים יפסיקו לשנוא אחרים, יכבדו יצירים מכל הסוגים, יפסיקו לחוש מובחרים וישתתפו במאמצים הלאומיים?

בעזרת השוכן במרומים יודעי דבר מספרים שלפעמים מתרחשים ניסים, אבל כנראה שצריך להיות סבלניים, שכן קצת קשה להיפטר מהרגלים ומינהגים ישנים, וגם לא כל יום רואים נפלאות ונדהמים שכן האירועים הללו די נדירים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בכיכר השבת.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “בני המיעוטים הציוניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן