גסות, ביריונות ויהדות

גסות, ביריונות ויהדות

גבירותי ורבותי- מהפך! נשיאת בית המשפט הגבוה הודיע לפרהסיה, שאולי קצת נדהמה מהחוצפה המפתיעה, ששינאה, הכפשה, טינה, הלבנת פנים ברבים והסתה לאיבה אינן דרכה של תורה. למעשה, מי שנוהג כך כנראה עושה טעות גסה, שלא לומר מסית, מזיק וחוטא בכוונת תחילה.

כתוצאה מהדברים המזעזעים והבלתי מוכרים שפורסמו ברבים, עכשיו כולן וכולם כנראה מבינות ומבינים שבמשך שנים שלטה בנו כנופייה עבריינית, כוחנית ודורסנית שגרמה לנזקים חברתיים קשים ומסוכנים.

אחרי שהשופטת נזכרה לגנות שינאה, תוקפנות וגזענות יש אפשרות שהציבור יזכר בעיקרה של תורה, בהנחייה לעשות טוב, לבקש שלום ולסור מרע. מי יודע? אולי אפילו תבוא הפנמה?

ציטוט:

חיות עונה לאמסלם: נולדתי במעברה וגדלתי בשיכון צפוף – תוהה מניין הרעל והשנאה שלך.

הנשיאה עונה לחבר הכנסת שתקף שופטים בעליון במתקפה חסרת תקדים: “השמעת דברי בלע, ולא בפעם הראשונה”. “בשיכון שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים ומכלופים לצד מוסקוביצ’ים והרשקוביצים”, תקפה. “מאמינה שמהמקום שאליו הגענו – חובה לתרום לאחדות ולא לזרוע פילוג והסתה”

אמסלם השיב לנשיאת העליון, במהלך שידור ברדיו גלי ישראל: “מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי ‘הבת שלי התחתנה עם מזרחי’. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים”.

אתמול תקף אמסלם את הנשיאה חיות מעל דוכן הכנסת. “מה שתתה הגברת חיות? אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים, ואתם לא שייכים לנורמות ולעולם שלנו ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו. וזאת האמת, לפחות את זה אוכל יותר להבין”.

אמסלם תקף בחריפות את שופטת העליון וילנר מעל דוכן הכנסת במליאה, לאחר שלא קיבלה עתירות שלו. “אל תעליבי אותנו, אל תחשבי שאנחנו טיפשים. ילד בכיתה ו’ לא היה כותב פסק דין הזוי כזה. את לא ראויה להיות שופטת אפילו לא בשלום עם פסק דין כזה. זה מוסד של אבא שלכם, זה מוסד של האליטות שלכם, את לא יודעת מה את כותבת. כשאמרתי על אותו שופט שהוא שתה בקבוק ערק, מציע לכל הצופים שהם יקליטו מה שתתה השופטת וילנר. את בושה וחרפה”.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כנראה שיש שוגים הסבורים בטעות שהפצת שנאה, גזענות ופלגנות זה תרגיל יעיל ונחמד שנועד לגרום לאחדות. במציאות, השתלחות, תוקפנות, ארסיות, פראות, גסות וזדוניות לא מייצגים את דרכה של היהדות.

מי שלא מבין שצריך לכבד אנשים ולהימנע מפגיעה בברואות ובבצלמים כנראה לא ממש מתמצא בתורה שמשה הביא לנו מההרים. נו, טוב. יתכן שעיון מעמיק בכתובים עשוי לתקן את הכשלים החינוכיים.

קצת מוזר שמסיתים צעקניים וגסים, שגם מאיימים לרמוס מוסדות דמוקרטיים וסתם לכלוא את כל הציונים, מתנדבים מרצונם לחשוף את בורותם המזיקה ברבים.

אולי זה טוב שהעם סוף סוף שומע את הדברים המביכים, שכן בצורה זו יש סיכוי שנתעורר, נתפקח ונשוב לחזון המייסדים. סך הכל, בלי גבולות ברורים ונתיבים מסומנים הדוהרים הפרועים ששועטים לפעמים יורדים מהפסים.

דבר אחרון שאולי יעניין את היושבות ויושבים בציון- נראה שעם חילוף השילטון גם קצת השתנה הטון בבית המשפט העליון. סך הכל, נאשם בפלילים פעם נעמד מול מיקרופון, השתלח במוסדות הדמוקרטיה להנאתו, לא מילא את התחייבותו לחתום על הסדר שהוא עצמו הסכים לו, וכלום לא קרה לו.

קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “גסות, ביריונות ויהדות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן