דחייה קלה אינה ישועה

דחייה קלה אינה ישועה

אחרי איזה עשר שנים של מאמצים עיקביים, סבלניים,, מתוסכלים ומנומסים כנראה שאפשר להמתין עוד כמה ימים עד שתסתיים השליחות המייגעת לספק הסברים, והנאשם בפלילים ינוטרל פוליטית באמצעים חוקיים ומנומסים.

אומנם, ההנהלה כבר הודיעה שתבוא חקירה לפרשה ביטחונית מאוד חמורה ברבים, אבל לפתע אנו מתבשרות ומתבשרים על עיכובים קלים.

מטבע הדברים, האזרחיות והאזרחים קצת מודאגות ומודאגים, שכן חשוב לקיים מה שמבטיחים. במיוחד זה נכון כשהדבר נוגע לקיומה של מדינת היהודים ולא סתם לשוחד, מרמה או הפרת אמונים, שהם כנראה פשעים קלילים, זניחים, פליליים ולא ממש חשובים.

ציטוט:

אחרי ששר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד בירכו על הקמת הוועדה ומסרו שתאושר ביום ראשון, האישור נדחה – שכן ראש הממשלה נפתלי בנט חושש שהדבר יפגע בהסכם מול גרמניה. ככל הנראה, ועדת החקירה לצוללות תעלה בכל זאת לאישור הממשלה בשבוע הבא.

בהפגנה של התנועה לאיכות השלטון בתל אביב השתתפו בכירי מערכת הביטחון לשעבר, ובהם רמטכ”לים, ראשי מוסד ושב”כ ואלופים. מהתנועה לאיכות השלטון והפורום הביטחוני נמסר כי “עיכוב הדיון בהצעת המחליטים אינו סביר בצורה קיצונית במיוחד כאשר הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מונח על כפות המאזניים. אנחנו דורשים לדעת למי יש סיבה למסמס את חקר האמת במה שמסתמן כפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל?”

שר הביטחון לשעבר משה יעלון הדגיש שהוא עצמו מינה בעבר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפצ”ר, ותקף: “מנדלבליט איבד את עמוד השדרה המוסרי שלו ואת היושרה המקצועית שלו”. הרמטכ”ל לשעבר, דן חלוץ, אמר כי “מי שאין לו מה להסתיר צריך להיות הראשון לתמוך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית. הדברים שלא נבדוק היום יהפכו לתקדים של מחר. נמשיך עד שתוקם הוועדה”.

עד כאן ציטוט.

הציבור קיבל התחייבות מהמנהיגות, ולא בטוח שהשתהות רבה תוסיף אמינות או תראה אחריות וממלכתיות.
סביר שהמבטיחים לפרהסיה יעמדו במילה אחרי השהייה קלה, אחרת עשוייה להיות בעייה.

חוץ מזה, אומה שלמה צופה בתדהמה בנסיונות של חברי הכנופיה הנכלולית להקל עימה ולסייע לפשע, ואסור שהציבור יקבל רושם שאין תוצאה מרתיעה לעבריינות סידרתית מזיקה שלכאורה פגעה במדינה כולה, במוסדותיה, בכלכלתה, ביטחונה ובריאותה.

בעברית קלה, אם לא תנוקה האורווה שלכאורה סרחה יהייה קשה להיפטר מהצחנה. הציבור כרגע נמצא בהמתנה מתוחה, והפרשה לא תסתיים עד שיטוהר מה שטומא. הסיפור כנראה יגמר רק כשהעבריין יעצר ולא יוכל להזיק יותר.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- תהייה ועדת חקירה ליועץ הכנופייה? קישור למאמר בשם- למצוא את החיובי בפלילי

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן