החזון לציון כולל שוויון

החזון לציון כולל שוויון

מאוד נחמד לחשוב שאת הדמוקרטיה שהוסתה מחזונה לשוויון והסדרה תושיע קבוצה שקופחה, הושמצה והוזנחה מחמת אמונה קצת שונה, אפילו שזה בעצם אסור על פי הכתוב במפורש במגילה שהקימה את המדינה.

ציטוט:

בערוץ הרשמי ברע”ם משדרים עסקים כרגיל. הם אף העבירו מסרים לראשי הקואליציה בימים האחרונים שהם נערכים לבחירות ולא מאוימים מהקדמתן, ושהמרד נגד הקואליציה רק מחזק אותם בציבור הערבי. אלא שהלך הרוח בחברה הערבית אינו מתיישר כל כך עם המסרים הללו.

סקר שנערך בחברה הערבית על ידי עמותת “האם ראית את האופק לאחרונה” – עמותה העוסקת בקידום חיים משותפים בין ערבים ליהודים – מציג חוסר שביעות רצון גדול משני המורדים הערבים בקואליציה.ל-55% מהנשאלים בסקר, שמתפרסם כאן לראשונה, יש עמדה שלילית כלפי חה”כ ג’ידא רינאוי זועבי, לעומת 27% המחזיקים בעמדה חיובית (18% – בעמדה ניטרלית). גם מאזן גנאים, שנחשב קודם לכן חבר כנסת אהוד יחסית בקרב החברה הערבית, אינו זוכה לתוצאות מזהירות. ל-41% מהנשאלים יש עמדה שלילית כלפיו לעומת 36% המחזיקים בעמדה חיובית (23% – ניטרליים).

על פי אותו סקר, התסריט המועדף על הציבור הערבי במצב הקיים, מתוך מגוון תרחישים, הוא “המשך הקואליציה הנוכחית”.

ציטוט ממגילת העצמאות שמבטאת את ערכי היסוד של הציונות:

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות.

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו.

עד כאן ציטוט, והראשון מראה בבירור שהציבור כנראה מעדיף יציבות ואמינות על פני התערערות, שחיתות ובוגדנות. חלילה, תשוב לשררה הכנופיה הנכלולית והסרבנית שעסקה בעבריינות, יתכן שהקהילה תעניש את מי שהזיק לה.

אולי זה הזמן להכריז ברבים את מה שכולנו יודעות ויודעים מאז שנים, שחזון הדמוקרטיה הוא לשוויון ושלום, ולהזמין להנהלה את המיעוטים בארץ שעד היום סבלו, הוכפשו וסבלו כדי שיקחו חלק בשילטון. סך הכל, הרי זה בדיוק מה שאמר בן גוריון.

אומנם, הסתה מתמידה לשנאה ולהנצחת מעגל הלוחמה לצרכי פוליטיקה מזיקה הסיטו את האומה מתורתה, חזונה ונתיבה, אבל היום יש הזדמנות פז לאמץ את מגילת העצמאות לחוקה, וגם להדגים את התבונה שבה.

כדאי להזמין את המיעוטים הדמוקרטים לקחת חלק במאמץ לתקן את הנזקים לדמוקרטיה שגרמו עבריינים שבראשם נאשם בפלילים

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- הדמוקרטיה יכולה להגשים את חזונה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן