הידברות סובלנית עדיפה על מהומה רעשנית

הידברות סובלנית עדיפה על מהומה רעשנית

כידוע למוסתות ולמוסתים לשנאת אחרות ואחרים, ההתלהמות, האיבה והטינה עוזרים לליכוד ללכד את הבוחרות והבוחרים. סך הכל, זה די קל לפחד, לכעוס, לשנוא, חלילה לרתוח או לשקול שימוש פסול ומזיק בכוח במקום במוח. מצד שני, אם אין הידברות סובלנית בדרך כלל בא עימות, כולם סובלים וקשה לשמוח.

לפי החוק אסוק לגזול או לשדוד אדמות, והאיסור לגנוב גם מופיע בעשר הדיברות. מי שמשתלט על רכוש שאינו שלו בדרך כלל מתבקש לפנותו, גם אם לא בא לו.

שר הביטחון המנוסה והנחוש לא ויתר על קיום החוק והריבונות, שכן הגיע הזמן להפסיק עם העבריינות, ההתגרות, ההתלהמות והלאומנות.

מי שהיה נחוש לא לסגת מהשגת המטרה וגם הבין שהידברות תמיד עדיפה על לוחמה אלימה הביא לאומה תוצאה נפלאה.

ציטוט:

פשרה במאבק על המאחז אביתר: רוב המתנחלים יעזבו, מעמד הקרקע ייבחן
אחרי חודשים של מאבק, אישרו התושבים מתווה שהוגש להם על ידי גנץ ושקד: המשפחות יעזבו, אבל רוב הבתים יישארו במקומם ומשרד הביטחון יקים בסיס. חוות דעתו של יועץ בכיר לבנט לשעבר: ניתן להסדיר את המאחז.

עד כאן ציטוט שמעיד על בגרות, אחריות והתחשבות. סך הכל, אין בעייה לשלוח גדוד טנקים לנסוע על איזה גיבעה, אבל קצת חבל לרמוס דברים שאחרים בנו מתוך תקווה ואמונה, ולכן זה נפלא שהושגה פשרה.

בצורה זו, גדודי שיריון מגובים בדחפורים מפלוגות חיל ההנדסה לא יאלצו לשטח בנסיעה איטית וזהירה איזה גיבעה זניחה שבכלל לא שווה להתאמץ בעבורה.

דומה שהנקודה הכי חשובה בסיפור למעלה היא לא מי ניצח במערכה שלא הייתה אלא ההבנה שהידברות סובלנית היא הדרך הכי טובה להביא שלום לשכונה.

קישור למאמר הידיעות. קישור למקור האיור

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן