היועץ לכנופייה מכשיר אותה?

היועץ לכנופייה מכשיר אותה?

זה אולי קצת מוזר, אבל נראה שהיועץ המשפטי של הכנופיה העבריינית שהודחה, זו שמסובכת עד צוואר בערכאה ומנוהלת על ידי נאשם פלילי שהוא גם עבריין סדרתי החשוד בבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה, מנסה לפטור את החוטאים הנכלוליים בעונשים קלילים ובילתי משמעותיים.

מי יודע? אולי זה קורה כדי חלילה לא לפגוע בסיכויים של הפושעים המוכרים לשוב לחיים הציבוריים כשהם צחים, חפים, טהורים וזכים.

משום מה, במקום לבער את השחיתות הנוראה שפשטה במדינה ולהציב גבולות מוסריים ברורים בפני עבריינים סדרתיים היועץ המשפטי מנסה לעזור לפושעים? אכן, דברים קצת משונים.

בדרך כלל עורכי דין מלומדים לא ממש אוהבים עבריינים, אלא כמובן אם הם משלמים להם המון מזומנים, או שהם סתם חברים טובים ושותפים לכל מיני מעשים חשודים ומפוקפקים מזה הרבה שנים.

ציטוט:

בדרך להסדר טיעון לדרעי: יודה בביצוע עבירות מס | פרסום ראשון.
שר הפנים לשעבר, שחקירתו התמקדה תחילה בחשד לשוחד, לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות • כדי להימנע מדיון על קלון – הוא יתפטר מהכנסת אך יישאר יו”ר ש”ס • המטרה – אפשרות להתמודדות בבחירות הבאות.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, היועץ המשפטי לממשלה משתדל לנקות את האורווה בזריזות מפתיעה על ידי מתן הקלה למי שגרם נזק לאומה. למרבה התמיהה, במקום לתת דוגמה מרתיעה לאחרים ולאחרות נראה שבמקום האשמות ובושות יבואו לחוטאים המסובכים עסקאות חביבות שבעצם ייצרו בעיות עתידיות קשות.

אז מה, המדינה לא תדע שהאסיר שכבר הורשע ושוחרר אבל בכל זאת מונה לשר אצל כזבן מוכר כאילו לא אירע דבר לכאורה אינו אדם ישר? אם במקום שוחד או מרמה יהייה כתוב בעבירה האחרונה- עבירות מס קלה האומה תחשוב שהעבריין הסדרתי הוא כבשה תמה, צחה וטהורה?

זכותו המלאה של היועץ המשפטי לנסות לסייע ככל יכולתו במשך שנים רבות לנאשם הפלילי או להקל עם אסיר משוחרר ששוב הסתבך באופן משפטי בעודו בשירות הציבורי, אבל החוק קובע שמי שמסייע לפשע במודע מקבל חצי מעונשו של החוטא, במידה ויורשע.

אין שום בעייה אם היועץ המשפטי ינסה לתת הקלות משונות לחברים חשודים. התשלום כנראה יבוא רק כאשר הנאשמים יקבלו פסקי דין אצל שופטים, ותועלה השאלה מי ידע שהם עבריינים ובכל זאת עזר לפושעים.

המזימה נפלאה, אבל ציבורית זה אולי נראה קצת רע כאשר היועץ המשפטי של הכנופיה שהסתבכה והודחה מנסה לתת עזרה והנחה משונה לחבריה.

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן