הכל ברצונו, אבל אולי לא

הכל ברצונו, אבל אולי לא

מטבע הדברים, המאמינים משוכנעים שהכל נעשה ברצון השוכן במרומים, אולי משום שאין להם אומץ לנסות למצוא הסברים אחרים. מי יודע? אולי בגלל זה קוראים להם חרדים ולא נועזים.

קצת קשה הסביר ללמדנים השקדניים שהם לפעמים קצת שוגים, במיוחד כשזה מגיע לעניינים שנחשבים בעיניהם קדושים.

למרבה הצער, לא כל הדתיים מעיינים בספרים, במחקרים מרתקים, במימצאים מדעים מבוססים, בעיתונים השונים או בדיווחים נרגשים אודות גילויים מעניינים, שכן בסיפריה שלהם אין הרבה ספרים.

אומנם, לדעתם המלומדת של המאמינים הם נעלים ומובחרים מחמת עיון מעמיק בכתובים עתיקים ויכולת לזכור בעל פה פסוקים שלמים שנכתבו לפני אלפי שנים, אבל במציאות המאמינים לא ממש מבינים הרבה במדעים, בשפות, בספרות יפה, בהיסטוריה של הדורות האחרונים, בביולוגיה או במחשבים.

הנה לדוגמה, הרב חסדו שלח לחוטאים החמדניים שלא מגדלים ביכורים וחיים על חשבון אחרים מגיפה, ומדענים באמריקה המציאו חיסון כנגדה. במקום להודות לאל הרחום על שילדיו מצאו פיתרון הדתיים כנראה סבורים ששולח המחלה הוא האחראי לעבודת המחקר שנעשתה במעבדה.

ציטוט:

בחסדי שמיים: הגל הרביעי בדעיכה מתמדת.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? יתכן שהשכינה באה לעבוד במעבדה באמריקה, עשתה ניסיונות מעניינים על חולדה לבנה, רשמה פטנט וההנהלה צהלה שכן עגל הזהב הוא עיקר תאוותה.

מי שהשתמט בישיבה ולא למד לימודי ליבה משוכנע שהכל נעשה ברצונה של השכינה. יתכן שזה נכון, אבל חלק ממה שקורה בעולם הוא תוצאה ממעשיהם של בני האדם, ולא תמיד האל ומצוותו מנחה אותם, ממש כמו שפעם קרה עם אדם וחווה בגן שנעלם.

המאמינים ישבו בגולה אלפי שנים והתחננו לשוכן במרומים שישיבם לארץ הנביאים. בסופו של דבר באו הציונים והחליטו שקינות, געגועים וייחולים בוכיים לא ממש מקדמים את העיניינים, אז הם שלחו חלוצות וחלוצים ללחום בביצות ולייבש יתושים.

רק אחרי שהציונים בנו מדינה בארץ בה פעם קמה האומה באו הדתיים, אבל במקום לגדל ביכורים ולסייע לתקומת היהודים בחרו לעשות קרדום מהכתובים הקדושים, לא לגדל משבעת המינים, לא לעלות על מדים ולחיות כטפילים מתנשאים על חשבון אחרים. מה אפשר לומר? מכירת הכשרים בעזרת חותמות על מוצרים כנראה יותר קלה מגידול חיטים, שכן בשמש הקופחת מזיעים.

אם בורא עולם אחראי לכל הדברים הקיימים כנראה שרק בזכותו אמונות שווא נטולות ביסוסים מבלבלות את דעתם של המשוכנעים. מצד שני, בהחלט אפשר לומר שרק ברצונה של השכינה גויים במעבדה באמריקה המציאו תרופה שתעשה להם קופה יפה.

קישור למאמר בחדרי חרדים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן