הנאשם סתם מאשים

הנאשם סתם מאשים

מצבה של האומה שסובלת מחרדת רדיפה מתמידה אינו ניפלא. כמובן שאפשר להתעודד ולומר- יהייה טוב, אבל נכון לעכשיו אנו סובלים, דואגים וחשים מכאוב.

המאמינים אומרים שהכל ברצונו ויש לקבל באהבה את תוכניתו, אבל לא תמיד ברור למה הוא שולח מכות כואבות לעמו.

אומנם, לכולנו ידוע שבכל דור קמים עלינו לכלותנו, אבל ללא קשר לאחרונה באה לנו הפתעה מאוד לא נעימה שעימה שכול, יגון, אימה וחימה. בשבת השחורה הבנו שהאזהרה העתיקה במגילה אינה סתם אימרה ישנה אלא מציאות עגומה.

הפושע שבמשמרת שלו התרחש האסון הנורא מנסה לחמוק מאחריות ולמצוא מישהו עליו ניתן להפיל את האשמה למחדל המזעזע. המסכן מסובך עד צוואר בשלל כיתבי אשמה וגם עם שתי ועדות חקירה ששומרות על זכות השתיקה, ועכשיו הפרהסיה כנראה כבר מבינה שהיא הופקרה, רומתה והוזנחה.

בצר לו, העבריין הסידרתי מאוד מתאמץ להאשים ולהכפיש את הצבא, זה שמכוח חוק מחוייב לציית להוראות הממשלה, ואסור לו לקחת יוזמה עצמאית שלא אושרה.

ציטוט

נתניהו תהה מדוע שוחררו אנשי מילואים, הלוי השיב: זו התוכנית שהקבינט אישר.

עד כאן ציטוט שאולי מגלם את הניסיון המגוחך לגלגל אחריות.

ראש הכנופייה מתרעם על הצבא ששלח לוחמים להפוגה, והרמטכ”ל מזכיר לו שהממשלה אישרה את התוכנית שהוצעה.

בעברית קלה, הפושע מנסה לספר שאחרים לכאורה אחראיים למעשים שבעצם דרשו את אישור הדרגים המדיניים. מה הפלא שהכזבן מסובך בפלילים? סך הכל, קשה לו לכבוש יצרים כמו שגיבורים עושים, והוא כל הזמן מסתבך בשקרים מביכים ומטופשים.

אפשר אולי לדמיין איך היה נשמע שיח כן, אבל לא בטוח שהוא היא מתפרסם:

הנאשם: אני זקוק לניצחון כדי להשאר בשילטון. בבקשה תגרום המון סבל אזרחי, שכול ויגון. לא משנה לי מי ישוב בארון.

הרמטכ”ל: צריך לכבד את החוק הבינלאומי וכדאי להקשיב לבקשת הנשיא האמריקאי. אולי קודם נוציא את האזרחים, אבל הזזת מיליונים לא תהייה דבר מיידי. חוץ מזה, הצבא לא אשם שנישלחו מאמ”ן הרבה מיכתבי אזהרה והדרג המדיני התעלם מהם.

הפושע: תודה. עכשיו אוכל לספר בציבורי שלכאורה רציתי להושיע את העם היהודי בצעד צבאי דורסני ובעייתי, אבל אמריקה הרעה והצבא שלא עשה את העבודה קילקלו את תוכניתי.

במציאות, שר הביטחון, אגף המודיעין בצבא והרמטכ”ל כולם ניסו להזהיר את הפושע, שלא שעה, ולעם נגרם אסון נורא.

התעלמות מהחוק הבינלאומי, גרימת אסון הומניטרי, סירוב להסדר שיעצור את המהלך הצבאי וציפצוף על בקשת הנשיא האמריקאי מסכנים את ביטחוננו הלאומי. צה”ל לא אחראי על התנהלותו הבילתי אחראית, העבריינית והנכלולית של הדרג המדיני.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת למאמר שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהוא רק מכונה נטולת דיעה. במציאות הנאשם לא נוהג לקחת אחריות אלא לחפש נתיב התחמקות והימלטות.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- חוטאים סידרתיים בסוף נחשפים. קישור למאמר בשם- מלחמה לא תביא רגיעה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן