ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה

ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה

כצפוי וכחזוי, גם הממשלה סבורה שמתן הקלות לעבריין סדרתי הוא מעשה נכלולי, הרסני ושגוי שראוי לגינוי.

אתמול המעכת העלתה הודעה קצרה שנועדה להרגיע את מי שתמהה, השתוממה, דאגה או סתם תמה, הזדעזע וחש תדהמה. עיקרה של האמירה היה שגם אם משתפי פעולה עם הכנופיה ינסו לתת לעבריין סדרתי ולחבריו הנכלוליים הנחה או הקלה, שזו אפשרות סבירה ומדאיגה, ועדת חקירה תסיים את הפרשה. זה מה שהועלה:

אולי ניתן לתת לחברים הנחות והקלות, אבל לועדות החקירה יהיו מסקנות ברורות וכואבות.

מה אפשר לומר? יתכן שמישהו עיין בהודעה או בקלות רבה הבין לבד את המזימה.

אומנם, משתפי הפעולה שהנאשם מינה בכוונה ובקפידה כדי לספק לו הגנה בעת צרה מנסים לפטור אותו מישיבה משועממת במתקן כליאה, ולאחונה הם התנדבו לסבך עצמם במתן סיוע לפשע במודע בפני האומה כולה, אבל אין הרבה סיכוי שהממשלה הרעננה והנקייה שהחליפה בצורה דמוקרטית ולא אלימה את הכנופייה המזיקה תיתן את ידה לקנוניה המרשימה.

מי שנתן אישור לקיים אירוע המוני לא מאורגן במקום דחוק וקטן, והתעלם מהידע שהדבר מאוד מסוכן, לכאורה ימצא אחראי לאסון הנורא שקרה. כידוע ליודעים וליודעות, האסיר המשוחרר ביקש, השר ששמו דומה לחנה התגמש, והנאשם הפלילי אישר לשחק באש.

מי שלכאורה נתן אישור למכור ציוד צבאי בעבור רווח אישי בלי שמשרד הביטחון ידע כביכול סיכן את שלומו של כל העם היהודי מחמת היותו חמדני, נכלולי ובילתי אחראי. כשהנשיא לשעבר שמע זאת ממרקל הוא כנראה התפלץ או סתם חש זעזוע רציני, וברחמיה היא נאלצה להראות לו את המכתב הרשמי כדי שיחוש פחות עצבני.

בעברית קלה, בהחלט מותר למשתפי הפעולה לחשוף את קלונם אל מול הפרהסיה בגבורה ולנסות לתת הנחה תמוהה למי שלכאורה פשע, שגה וחטא, אבל ועדות החקירה ומסקנותיהן יוודאו שכולן וכולם יראו ששחיתות, נכלוליות, חמדנות ועבריינות הן טעות.

ציטוט:

מסתמן: הממשלה תצביע על הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות בשבוע הבא.

בתום הדיונים בין בנט ושרי המשפטים, הביטחון והחוץ, הוחלט לקדם את היוזמה של גנץ ולהעלות אותה להצבעה בממשלה.

עד כאן ציטוט שמשמעותו היא שכנראה יש החלטה נחושה לבער את השחיתות ולא לגלות סלחנות כלפי עבריינות.

בעברית קלה, בשבוע הבא כנראה יחתם פרק מעורר בושה וחלחלה קלה בתולדות האומה שכבר מספיק סבלה, ונצא מעבדות לחירות, מסרבנות להידברות, משחיתות ופלגנות לאחדות והתקדמות, משנאה ואלימות לשוויון והתחשבות. בעברית קלה, יש סיכוי ששוב נקיים את חזון הציונות.

עד שהמחזה המבדר לא יגמר בזה שהעבריין ייעצר אסור לוותר, שהרי כבר סבלנו די והותר.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- בקרוב יהייה יותר טוב. קישור למאמר בשם- למצוא את החיובי בפלילי. קישור למאמר בשם- עוון הסליחות וגברת כפרות. קישור למאמר בשם- מי מינה את הסלחנים לעבודה? קישור למאמר בשם- מודים בחטאים ובורחים מעונשים? קישור למאמר בשם- נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

6 thoughts on “ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן