חוטאים ונענשים בסבבים מעגליים

חוטאים ונענשים בסבבים מעגליים

כידוע ליודעות וליודעים, בספר הספרים מתוארים לנו המון דברים חשובים, מופלאים, עצובים, נוראיים, מרתקים ונבונים.

העלילה יצירתית ומופלאה, ויש המאמינים שהיא נכתבה בידי השכינה עצמה, או הודפסה על ידי מזכירתה.

האמונה באל אחד, בהימנעות מרע, בעשיית טוב ובבקשת שלום והסדרה, כגישה שמונעת בעייה קיומית מטרידה, השתרשה, ולפחות שתי דתות גדולות כבר לקחו מאיתנו דוגמאות וחזרו לקהל שלהן על אותן הוראות, בנוסחאות קצת שונות.

אבותינו המליצו על עיון מעמיק בספר, ואפילו צימצמו את עיקר המסר. הרב עקיבא והילל הזקן פעם ניסו להסביר למתעניינים בהוראות ממרומים שמאוד חשוב לכבד אחרים, וזה הרעיון הכי מרכזי בכתובים.

פרט למתן כבוד, גילוי התחשבות והימנעות מאלימות אלא למטרות התגוננות התורה ממליצה לנו לבער את הרע מקירבנו לפני שתבוא לנו בעייה יותר חמורה.

שנאה אינה עיקרה, ולכן כל מי שמסית, מלבין פנים, בפרהסיה תוקף, משמיץ, מכפיש, פוגע, מסרב לשלום, מלבה שנאה או מטיח האשמה בעצם חוטא לתורה.

כל פעם שעם ישראל הזניח את החובה לכבד את מצוות התורה באה לו הענשה חמורה מלמעלה. הדברים כתובים, מחזוריים, מעגליים, ידועים ומוכרים, ולכן קצת מפליא לראות ששוב ושוב הציבור מוכיח שגם מסר פשוט יכול להיות לא ברור.

אסור לנו להיות חמדניים ואנוכיים. אסור לנו להזניח קשישים, אסור לנו לבגוד בכל שלושת הנשים, אסור לשקר ברבים, ואסור לגנוב רווחים בלי שבמשרד הביטחון יודעים על העסקים המפוקפקים. למרבה הצער, חטאים סידרתיים והפרה של הרבה מהציוויים הקדושים גוררת עונשים.

מי יודע? אולי לא סתם נפלו עלינו טילים, באו וירוסים, סגרים חונקים, ראינו שדות בוערים, פוגרומים אלימים וחזינו בעבריינים שמסתבכים בפלילים. אפילו מנהיגי העידה שמתחזה לכשרה הסתבכו בהליכים מביכים והורשעו בדין כעבריינים. סביר שכל הדברים הללו משקפים את רצונו של הרב חסדו השוכן במרומים, זה המעניש פושעים.

מי יודע? יתכן שעם ישראל באמת קצת שונה מרוב העמים, אבל לא לגמרי בטוח שהבחירה בנו הביאה לנו רווחים או תגמולים משמחים, שכן החיים קשים, במיוחד ליהודים.

ציטוט:

“ויעשו בני ישראל הרע בעיני ה’.

עד כאן ציטוט, שמראה שכל פעם שסטינו מהדרך הנכונה הסתבר שזו הייתה טעות. למרבה הצער, לשגות פעם אחת לא הספיק לעם הנבחר, והדבר הפך למנהג מוכר.

פעמיים כבר חרב לנו הבית בגלל קיצונים סרבניים ושנאת אחים. האם למדנו את הלקחים? אנו מרסנים את הקיצונים האלימים ומסבירים להם ששנאה אינה המסר הקדוש מהכתובים?

במקום להעניש את כל העם, כמתואר ברב המכר הישן שמאוד הצליח בעולם, אולי הפעם האל הרחום רק יעניש את הנאשם?

קישור לערך בויקיטקסט. קישור למאמ בשם- בלי הנאשם הפלילי יש שיפור משמעותי. קישור למאמר בשם- כזבנים משקרים ומנהיגים פועלים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן