חזרה לחזון האומה

חזרה לחזון האומה

כידוע למי שיודעת ויודע, הציונות צמחה כדי להקים בית לאומי לאומה שכבר מספיק סבלה. הרעיון היה להשיבה למולדתה, ולנהל דמוקרטיה סובלנית ששוחרת שלום עם שכנותיה.

למרבה הצער, נאשם בפלילים הסיט את האומה מנתיבה, הסית לשנאה וסירב להסדרה. היום המצב השתנה, לטובה. העבריין הסידרתי כבר מזיע בערכאה וראש ממשלה דמוקרטי, ציוני ואחראי מנהל את המדינה.

ציטוט:

לפיד: “ידיה של ישראל מושטות בפני מדינות ערב לשלום”

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר ביום (חמישי) לאחר החתימה על הצהרת ירושלים כי ידיה של ישראל מושטות בפני ערב הסעודית ומדינות ערב – לשלום. “אנו מוכנים לחלוק את הטכנולוגיה והניסיון שלנו, מוכנים שאנשינו יפגשו וילמדו זה על זה, מוכנים שהמדענים והעסקים שלנו ישתפו פעולה”, הדגיש.

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים. אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט בעל משמעות רבה לציונות, והוא גם עדיף על שחיתות, סרבנות ועבריינות.

בעברית קלה, לאחר הסתה מסוכנת לשנאה, חרדה קיומית מתמידה וסרבנות להסדרה הדמוקרטיה הציונית שבה לחזונה, תורתה ודרכה. הפושע כנראה ישלח לתא, והציונות תגשים את חזונה. מה אפשר לומר? ממש נפלא.

יודעי דבר מספרים שהכל ברצונה של השכינה, וזה כנראה כולל את הדחת הכנופייה עם כיתבי האשמה ושיבה לחזון האומה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- שובה של התקווה. קישור למאמר בשם- דמוקרט ציוני יביא שלום אזורי? קישור למאמר בשם- הנהגה אחראית והסדרה איזורית. קישור למאמר בשם- גם האמריקאים הם דמוקרטים ציוניים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן