כנראה שהאטומים אינם גמישים

כנראה שהאטומים אינם גמישים

פסוק עתיק, נבון, כואב ונכון עלה היום ברשת. כנראה שלא סתם התורה היהודית היא הספר הכי נפוץ בעולם כבר מזה תקופה מאוד ארוכה, שכן היא פרי עמלו של עם מצולק, ישן, מנוסה וחכם.

בדרך כלל, הניסיון להשיב את ציון בחזרה למסלולה, זה שימנע שכול, מדון ויגון, כולל איזכור של המילים מהתפילה- שים שלום, או את הפסוק מתהילים שממליץ שנבקש ונרדוף הסדרה בשכונה ולא נטפח מלחמה מתמידה.

ללא קשר לחזון לציון או להמלצתו של האל העליון, הסתה מתמדת לשנאה, לאיבה, לחרדה ולהתנהלות אלימה הסיטה את האומה מחזונה. למעשה, איזה עשב שוטה אפילו חש צורך לרצוח את ראש הממשלה ששיחרר את הבירה וכבש את סיני, רמת הגולן והגדה כולה, אפילו שרצח זה חטא נורא לתורה.

יתכן שהבעייה היא לא בחוסר הבנת המקרא אלא באמונה בטינה ולוחמה במקום לקלוט שפיקוח נפש חשוב יותר משליטה בפיסת אדמה, ושבעזרת שלום תמיד יהייה ניתן לבקר בה.

מי שכל שנה נוסע לאומן הקדושה כדי להשתטח או לחוש יותר קרוב לבורא לא שולט בשטח, ובכל זאת זוכה להנות בחופשיות מביקורים רוחניים מרוממים אצל גויות וגויים, ולשוב ארצה עם נגיפים מסוכנים.

בעברית קלה, כדי לתקן בעייה צריך קודם כל להכיר בה, או להבין שיתכן שאפשר להסביר את המציאות בצורה קצת שונה, וזה לא חטא נורא אלא מתן כבוד לזולת, אפילו אם דעתו קצת שונה.

יש המשוכנעים שמסע לקברים עתיקים יזכה אותם בתגמולים וחסדים ממרומים. המוסלמים למשל מנסים לנסוע למכה לפחות פעם אחת בחיים, ובלי זה הם כנראה חשים פחות קדושים או מכובדים. אצלנו המאמינים נוהרים לכל מיני אתרים, ולא תמיד שבים בריאים ושלמים.

הנה שאלה, שזה דבר שעושים כשמשהו לא לגמרי מובן: אם האל נמצא בכל מקום ובכל זמן, מדוע בעצם יש צורך לנסוע עד אומן? מה, הוא לא כאן?במילים אחרות, לא תמיד המנהגים והאמונות הנפוצות לגמרי תואמות למה שכתוב במילים די ברורות בכתובים, אפילו שהמגילות קצת ישנות.

אז מה אומרים לטועים המשוכנעים שרק הם צודקים, לאלה שאינם מוכנים לשמוע או לכבד דעות של אחרים, דבר שחלילה עלול להוביל לעימותים או לגרום לנזקים? התשובה כנראה כבר מזמן נמצאת בכתובים.

ציטוט:

ה֣וֹי הָאֹמְרִ֥ים לָרַ֛ע ט֖וֹב וְלַטּ֣וֹב רָ֑ע שָׂמִ֨ים חֹ֤שֶׁךְ לְאוֹר֙ וְא֣וֹר לְחֹ֔שֶׁךְ שָׂמִ֥ים מַ֛ר לְמָת֖וֹק וּמָת֥וֹק לְמָֽר׃”

עד כאן ציטוט.

אולי כדאי להסביר לסרבנים, לקיצונים ולגזענים שרדיפת שלום היא מצווה מהכתובים, וגם חזון המייסדים?
איך יתכן שקיימים יהודים שלא יודעים שיש חשיבות לחיים, ושהתורה שלנו ממליצה על הסדרים שעדיפים על פני עימותים כואבים או עצובים?

קצת עצוב לחשוב שהסתה מתמדת לשנאה גרמה לחלק מתושבי ותושבות הארץ הקדושה לשכוח את עיקרה של תורה והמפורט במגילה לגבי חזון המדינה.

קישור לויקיפדיה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן