מחלה אינה באמת מילה גסה

מחלה אינה באמת מילה גסה

במשך די הרבה שנים, אולי מחמת דאגה קלה לגורלו של חזון המייסדים, עלו ברבים המון מילים עם הסברים, ביאורים, פירושים ותחנונים. כדי להיות פחות משעממים ושגרתיים נוספו גם איורים, והמסרים הועברו בחרוזים.

נו, טוב. על אף המאמצים העקביים, החפרניים והטרחניים נראה שקצת קשה לשנות את דעתם של משוכנעות ומשוכנעים.

מה לעשות? לפעמים צריך להיות נחושים, עיקביים וסבלניים עד שבאים שינויים. מצד שני, לעיתים מאוד מתאמצים ועדיין לא מצליחים להזיז הרים כבדים. במצב כזה אין ברירה, ומחליפים את התעלולים באמצעים יותר יעילים, שכן אסור לוותר על הרצון להשיג יעדים חשובים ולתקן קילקולים.

ללא קשר להצלחה שמחה מהדחת הכנופיה או לכישלונות מביכים ומתסכלים, בזמן הקרב התודעתי על עתיד החזון הציוני פעמים רבות נעשה שימוש ציבורי במונח החוצפני- כזבן נכלולי. למרבה הפלא, שום זימון לדיון משפטי לא הגיע בעוון הפצת דבר פוגעני שלכאורה אינו אמיתי בציבורי.

בעזרת השם וחטאיו הרבים של העבריין הסדרתי, אחרי כמה שנים היה אפשר לשנות את התואר המהודר, ומאז זמן מופיע הכינוי-הנאשם הפלילי כאשר מדובר בזגזגן ההססני.

שוב קרה דבר מפליא, ושוב לא בא שום זימון משפטי נעלב שטוען שלכאורה הופץ בציבורי מידע זדוני, פוגעני ושיקרי. נו, טוב. סביר שמזה שנים קיים רצון עז להסות את מי שמעז להיות ביקורתי, אבל למרבה הצער אי אפשר לתבוע אזרחים בעוון הפצת דיבה שיקרית אם מה שמפורסם ברבים הוא מדוייק ונכון עובדתית.

הרעייה ששוב ושוב הסתבכה כונתה- המורשעת הלקוייה, אבל גם אז לא הגיע שום זימון מפחיד לערכאה. ממש מעניין למה, שהרי לתבוע את עלבונה זה נוהג מקובל במשפחה שהסתבכה בערכאה.

יתכן שמי שהודח מהשלטון לא רצה התעסק עם זוטרים אלמוניים, זניחים ושוליים, ולכן תביעת הדיבה הנעלבת רק הוגשה כנגד ראש ממשלה שהורשע בפלילים, אחרי שהוא השמיע את עניות דעתו ברבים, ואמר דברים מבוססים, מוכרים וידועים.

ציטוט:

אולמרט אחרי שכינה את נתניהו חולה נפש: “לא רוצה שאנשים במצב הזה ינהלו את המדינה”

ראש הממשלה לשעבר הגיב על משפט התביעה ואמירותיו כי בני משפחת נתניהו הם חולי נפש: “מהאמירות היותר מתונות שנאמרו נגד נתניהו” • על האופציה שיתנצל: “לא שום דבר אפילו שקרוב לזה”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? מזל שראש הממשלה לשעבר הוא עורך דין נחוש ומנוסה, ובגלל זה הסיפור המשעשע עוד לא נגמר. כדי לוודא שמה שנאמר אומנם משקף את המציאות כנראה שיהייה צורך למצוא מישהו שמומחיותו היא ליקות, ורק אז נדע בוודאות.

קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בשם- הפרעה מחייבת אבחנה ברורה. קישור למאמר בשם- ליקויים מביכים נחשפים ברבים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן