מסוכנות לדמוקרטיה פוגעת בקהילה?

מסוכנות לדמוקרטיה פוגעת בקהילה?

ברצון הרב חסדו השוכן במרומים, חוטאים מזיקים שמתעלמים מהמצוות הכי מרכזיות בכתובים, לא סרים מרע, לא מבקשים הסדרים, נואפים, חומדים, מכזבים ומסתבכים בשלל אישומים פליליים בסוף חוטפים עונשים חינוכיים.

למעשה, זה המצב אצלנו מאז שאבותינו הוסיפו כמה מילים ללוחות שמשה הביא מההרים, אולי בגלל שההסברים הקצרים שמופיעים שם לא היו מספיק מובנים בלי הוספת שלל סיפורים מעניינים, נפלאות, ניסים, הוראות תזונתיות, הנחיות חקלאיות ועוד כמה איסורים חברתיים מטעמים מוסריים.

על פי החוק במדינה שקמה לתחייה, עבריין שנאשם בפשע יכול להסתובב חופשי ואפילו לעשות זאת עם אבטחה צמודה על חשבון המדינה, שלא לדבר על הלישכה, הצוות והמכונית היפה.

רק כאשר יש סיכון ברור לציבור לחוק המקומי מותר לאפסן את הנאשם המזיק בתא סגור עד לתום הבירור. כנראה שבישראל הצעירה עוד לא היה מצב בו נאשם מסוכן מאיים על הדמוקרטיה כולה, כולל מוסדותיה ושלמות העם היושב בה, אבל הוא לא משתולל ברחובות, מתפרע או חלילה חוטא באלימות אל מול כולן וכולם.

יתכן שיש צורך להרהר במצב שקיים עכשיו, אחרת הוא לא יוטב. עבריין סידרתי ממשיך לבצע פשעים, ואלה מפורסמים בכותרות העיתונים. אומנם, אסור להציע שוחד פוליטי בעבור בגידה בשותפים, אבל הנאשם עשה זאת כמה פעמים כאילו שהרס הדמוקרטיה באמצעים פסולים לא מזיק ליהודים.

במילים אחרות, המשך ביצוע עבירות שמתפרסמות בכותרות מוכיח שהעבריין הסידרתי שכבר מסובך עד צוואר בשלל האשמות פליליות ממשיך להוות סכנה לבריות. אם זה המצב, יתכן שיש מה לעשות.

אולי אפשר להכריז על מסוכנותו של העבריין לשיטה הדמוקרטית שקיימת כאן? סך הכל, שותפיו מאיימים לרמוס את מוסדות המדינה כדי להמלט מאימת הדין, וזו קצת בעייה, שלא לומר בגידה או מרידה בשבועת הנאמנות שניתנה.

קישור למאמר בשם- זה לא יגמר עד שהעבריין יעצר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן