מתחזים לכשרים וחילונים זוטרים

מתחזים לכשרים וחילונים זוטרים

אחרי שהנאשם בפלילים העלה לגדולה דמות קיצונית, גזענית, מרדנית, תוקפנית ומלאת שנאה עלה בדעתי שמאז נערותי מידי פעם אני מבצע איזה פעולה מתוך מחשבה על טובת הקהילה. זו תופעה קצת משונה, אבל כבר התרגלתי אליה.

במחשבה נוספת לגבי הבעייה הבנתי, וזה גרם לקצת הקלה, שאין באמת הרבה הבדל בין מארגן לאמרגן, פרט אולי לשכר ולתהילה, אבל מה שבעצם באמת חשוב זו רק התוצאה.

באותה צורה, לא ממש חשוב מי כתב איזה פרק בתורה, אם סיפור נוח ואיוב חלילה הגיעו אלינו מעלילות גילגמש במסופוטמיה העתיקה, או אם המגילה הקדושה כולה הודפסה כמעט ללא שגיאות על ידי מזכירה מסורה עם כנפיים בלישכה העליונה.

מה שכתוב במגילה הקשישה הרבה יותר חשוב מהעיטורים שעל הכריכה.

האם הקיצונים ששונאים אחרים ואוהבים מדנים פועלים לאור מצוותו של השוכן במרומים? מלחמה מתמידה, שכול ויגון ישמחו את האבלות והמקוננים? זה חזון המייסדים?

למה המתחזים ליהודים עם כיפות, ציציות וזקנים חוטאים לכתובים? מדוע אינם מבקשים שלום עם השכנים? האם הם סרים מרע ורק עוסקים במעשים טובים ובגלל זה הורשעו בפלילים עם הסדרים מקלים? המשתמטים הכשרים מגדלים ביכורים או סוחטים מאחרים בעודם מנפנפים בקרדומים קדושים?

איך זה יתכן שאפילו חילונים זוטרים מבינים שחיוני וחשוב להתחשב באחרים ולבקש שלום בעוד שהמתחזים ליהודים נוהגים כחמדנים, סרבנים, גזענים, בדלנים, משתמטים ועבריינים?

מעניין למה החרדים לא העלו את הקיצבה הזעומה לקשישות הדלות ולקשישים שסובלים. מה לגבי המצווה החמישית מהספר שמשה הביא מההרים? החטאים האנוכיים של המתחזים למאמינים לא קצת יעצבנו את השוכן במרומים?

בקיצור, לא כל מי שמתחזה לצדיק כשר תמיד מתנהג כמו יהודי מוסרי ואנושי. מצד שני, יש בארץ מיעוט חילוני שהגה בתורה כדי להתכונן לבחינה ולכן יודע מה כתוב בה. למה הדתיים סבורים בטעות מלאת התנשאות שהחילונים הכופרים לא מבינים בכתובים ורק הם לכאורה מומחים?

ראשי שתי המפלגות הדתיות הורשעו בפלילים, וזה אולי מרמז על כך שהם לא צדיקים גדולים אלא פושעים שמתחזים ליהודים. יש אפשרות שאפילו חילונים נחותים ובורים מבינים שכאלה דברים לא ממש מקובלים על הרב חסדו השוכן במרומים?

קישור למאמר בשם: התקדמות טובה ונאשם שיורשע. קישור מאמר בשם- שיטות עברייניות, מוכרות ומסוכנות. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן?  קישור למאמר בשם- למה רשעים גזעניים מתחזים ליהודים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן