נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

לכזבנים סדרתיים ועבריינים זגזגנים שנאשמים בשלל תיקים פליליים יש קצת בעייה כשהם מתאמצים להראות אמינים.

העניין הנוסף עם הרעיונות הטובים שהם זוממים לצרכים אנוכיים הוא שלא תמיד ברור איזה מהגיסאות הסותרות שהם מעלים באמת מייצגת נאמנה את עמדת החוטאים שלכאורה חוששים משופטים וסוהרים.

ציטוט:

דיווח: נתניהו והפרקליטות קיימו מגעים חשאיים על עסקת טיעון.

בן כספית פרסם כי לאחרונה התקיים משא ומתן בין הצדדים • נתניהו דרש שהענישה לא תכלול קלון ובהתאם לכך לא תכלול גם מאסר, היועמ”ש סירב.

ציטוט:

נתניהו ל-ynet: “ממש לא מתכוון לבקש חנינה או עסקת טיעון”.

רגע לפני עוד בחירות, ראש הממשלה לא מתנער מהקמפיין נגד גנץ שירד נמוך (“מתבססים על עובדות, אני לא אחראי על מה שהבן שלי כותב”), ומכחיש שהוא קשור להקלטת היועץ של יו”ר כחול לבן, או לאיסוף חומר עליו ועל מנדלבליט.

ציטוט:

החברה מימנה את הריגול נגד גנץ – הבעלים פועל ממשרד עורך דינו של נתניהורפאל וייצמן, איש המחשבים שהיה אחראי לתשלום על מבצע הריגול נגד בני גנץ פועל ממשרדו של עמית חדד, עורך דינו של נתניהו – כך דווח הערב בערוץ 13.

עד כאן ציטוט.

זה לא ממש מפליא לראות שמי שהוא נאשם פלילי הנמצא בסיבוך משפטי מנסה לספר שהוא לכאורה צח, טהור, כשר, זך ונקי.

מצד שני, המשטרה לא יכולה לבסס המלצה להגשת כתב אשמה בלי מימצאים, הקלטות, מסמכים ועדויות אמינות, ולכן סביר שהטענות של העבריין המסובך עד צוואר בהאשמות פליליות קצת מתעלמות ההראיות שלכאורה קיימות להמון עוונות. לפיכך, סביר שהניסיונות הנואשים לצאת נקי וחופשי מבטאות שאיפות, תקוות, חלומות ואשליות מתוקות.

זכותם של אנשים המסובכים עד צאוור באישומים פליליים, וגם חשודם שעומדים לשמוע מסקנות חמורות מוועדות שחוקרות בעיות קיומיות, להביע משאלות הזויות, ולבדוק בעזרת בלוני ניסוי ציבוריים איך יגיבו התושבים והתושבות לשמועות מגוחכות שמופרחות לכותרות כעשן למרומים.

במציאות שלא כוללת אגדות לקויות אין כנראה הרבה סיכוים שתהייה תמיכה ציבורית או פוליטית רחבה לרעיונות שהן כרגע רק בגדר שמועות, ולכן לא בטוח שיהיו תוצאות שיביאו לנאשם הנחות, מחילות, סליחות או הקלות.

העם פגוע. מאוכזב, מודאג וזועף. למה בכלל שנינתן הנחה לבוגד העברייני והנואף? מה, אנחנו רוצים להראות לנוער שלחטוא באופן שגרתי זה מומלץ וכיף?

ציטוט:

מי במערכת הפוליטית בכלל מעוניין לתת מתנות, הטבות, מחילות והקלות לנאשם בשלל עוונות, זה העבריין הסדרתי שמסובך עד צוואר גם בחשדות?

יש אצלנו פוליטיקאי או פוליטיקאית שהם והן מספיק אמיצות ואמיצים כדי לתמוך בגלוי בנאשם פלילי שלכאורה הפר המון חוקים, וגם חשוד בבגידה בביטחון המדינה בעבור מזומנים?

סביר שהשמועה המשונה שלא ממש נשמעת אמינה יצאה בכוונה מאיזה לישכה כדי לבדוק את התגובה לה, אבל לא בטוח שיש להצעה המצחיקה תמיכה רחבה במליאה. למעשה, בגלל זה הכנופיה העבריינית כבר לא בשליטה.

עד כאן ציטוט.

לסיכום, נראה שיש מאמץ מתמיד, מבוהל, נואש מצידו של הנאשם להתחמק מעונש, וזה אומר שיתכן שהאמירה שכאורה לא יהייה כלום התחלפה בניסיון תזזי למנוע סוף פוליטי עגום.

לא כל הניסויים מצליחים כמו שמקווים אבל זה כנראה יקח כמה ימים עד שיתפסמו דעות שמסבירות את הדברים עם נימוקים.

קישור למאמר ב- N12, קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בשם- ניסוי קצת הזוי.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן