נציגי המורדים אוהבים פוגרומאים?

נציגי המורדים אוהבים פוגרומאים?

אולי בגלל הסתה מזיקה לשנאה או סתם מחמת סרבנות לקיים את חזון המדינה קמה בימין הקיצוני מהומה גדולה לאחר שהשר לביטחון פנים הסכים שיש בעייה שצריך לטפל בה.

הצדקנים והצדקניות מהימין הסרבני והתוקפני מייד צרחו וזעקו, העלילו עלילות וטענו טענות קשות. למרבה הצער, גם צעקות רמות לא יכולות להסתיר את העובדות, והן קשות, פסולות ומסוכנות.

ציטוט:

“התנפלו עלי באלות ובצינורות ושמעתי את אשתי צועקת. ראיתי אותם הורסים את הבית”

למעלה מ-20 מתנחלים הגיעו לפנות בוקר לביתם של בני הזוג מקבל בגדה המערבית, תקפו אותם באלימות והשחיתו את ביתם ואת מכוניתם הפרטית. סמיחה מקבל סיפרה: “היינו חסרי אונים. חשבתי שהרגו כבר את בעלי ורוצים להרוג אותי”

ציטוט:

לאחר הפיגוע – בימין האשימו את בר לב: “יהודים נרצחו בגלל ההסתה שלו, שיתפטר”

ח”כים מהאופוזיציה מיהרו לתקוף את השר לביטחון פנים בעקבות הציוץ בו מתח ביקורת על “אלימות מתנחלים”. ח”כ שיקלי: “הפיגוע – תוצאה ישירה של הקמפיין שלו”. ח”כ קרעי: “צריך לעמוד לדין”.

עד כאן ציטוט שכנראה מראה על בריחה מאחריות, היתממות וניסיון להצדיק או להתעלם מאלימות שמקורה בשנאה ואלימות.

אז מה? אם טרוריסטים מופרעים מבצעים כנגדנו חטאים רצחניים בשליחות זדים רשעים, זה אומר שמותר ליהודים טובים סתם לבצע פוגרום אלים במשפחה של שכנים תמימים?

השר לביטחון פנים אחראי להגן על כל הישראליות והישראלים, ולשמור על קיום החוקים, ללא הבדל דת, גזע, אמונה, מוצא או מין. יש מיעוט אלים בכל הצדדים, ובדמוקרטיה כל הפושעים המזיקים שווים.

יתכן שהמסיתים הלאומניים והגזעניים מימין אחראים לעובדה שטרם הוגשם חזון המייסדים, שאין שלום עם השכנים ושיש המון קורבנות שקבורים בגלל המישגים החמורים?

במגילה שהקימה את הדמוקרטיה כתוב במפורש שנשתף פעולה עם הסביבה, שנכבד ונשמור על כולם בצורה שווה, ושנחתור להסדרה בשכונה. למעשה, לא מוזכר שם דבר לגבי הנצחת השנאה או שאיפה עזה למלחמה מתמידה.

יתכן שהלאומנים והלאומניות לא יודעים ויודעות לקרוא מגילות לאומיות היסטוריות שנלמדות בכל כיתה במדינה? אולי הם והן מתקשים ומתקשות בהבנת הנקרא?

למה המורדים והמורדות מטפחים ומטפחות סרבנות, אלימות, כוחנות, שנאה, טינה ואיבה במקום לקדם סולחה שמאוד תועיל לאומה שכבר מספיק סבלה? התנגדות להסדרה זה חזון המדינה או סתם שגיאה יקרה, כואבת ועצובה?

יש קיצונים מסוכנים בכל הצדדים, ויש ללחום במזיקים החוטאים לא היסוסים כדי שהם לא יפגעו ביצירים, בצלמים וברואים.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- עומר יודע מה הוא אומר. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר מהארץ. קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן