סוף העולם קרב ובא?

סוף העולם קרב ובא?

מילחמת עולם שלישית זו אפשרות מעשית, מציאותית והגיונית לנוכח ההכרזה הסינית. מצד שני, אולי אין סיבה לדאגה רצינית, שהרי בדרך כלל מעצמות מעדיפות להישאר קיימות, וגם שישארו להן לקוחות לסחורות שהן מייצאות.

אם העולם יושמד אז לסינים שאולי ישארו בחיים אבל יהיו קצת מדוללים כנראה כבר לא יהייה למי למכור מוצרים זולים, ואזורים של אחרים אותם הם חומדים כדי להגדיל רווחים עשויים להפוך קצת יותר מידי רדיואקטיבים ולכן גם שוממים.

מי מהצדדים ירוויח אם לא ישארו אנשים, קונים או שטחים שניתן לעשות מהן רווחים? למה הסינים בכלל רוצים להשתלט על הטייוונים באמצעים אלימים? מה, אין להם מספיק תושבים?

הסינים לא חוששים שמילחמה עם מעצמה יריבה עשוייה להביא קץ לפריחתם המרהיבה ולהשיבם כמה אלפי שנים אחורה?

ציטוט:

סין מאיימת: מלחמת עולם שלישית עלולה לפרוץ “בכל רגע”

ציטוט:

תרחיש האימים הזה אולי נראה רחוק, אבל עלול עוד להתממש

השנה היא 2034 ושורה של תקריות בים סין הדרומי, במצרי הורמוז ובוושינגטון מביאה למלחמת עולם שלישית — אלה הם עיקרי עלילת רומן חדש, שחיברו העיתונאי אליוט אקרמן וג’יימס סטוורידיס, לשעבר מפקד נאט”ו וצבא ארה”ב באירופה. ספרם, שיצא לאור באנגלית, הוא יצירה מרתקת, המזהירה מפני עימות גלובלי קרב והולך

עד כאן ציטוט, אבל לא בטוח שהוא נאמר ברצינות, שכן השמדה הדדית רק בגלל חמדנות ושתלטנות היא דבר קצת חסר אחריות. חוץ מזה, בפוליטיקה הרבה פעמים השחקנים מאיימים אבל לא תמיד פועלים.

מצד שלישי, אולי הסינים בעצם מבקשים עזרה מאחרים שכן יש להם יותר מידי אזרחיות ואזרחים?

קצת קשה להבין מה הם רוצים, שכן רוב העולם מדבר בהיגיון, והסינים נראים קצת מסוכנים, תוקפניים ועצבניים. מי יודע? אולי זה בגלל שהם לא דמוקרטים. סך הכל, הקיסר שלהם המליך עצמו להמון שנים, ומי שמחליט שם לקחת סיכונים לאומיים סופניים זה לא התושבות והתושבים.

קישור למאמר בחדרי חדרים. קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן