סיכון קיומי ואיום עולמי

סיכון קיומי ואיום עולמי

אולי זה קצת לא יאומן, אבל נראה שטהראן מאיימת שתיפתח מלחמת עולם, וזאת במידה וישראל חלילה תעז לתנטרל תוקפן חוצפן שיורה עליה כל הזמן, דבר שהביא לצפון הארץ חורבן. אומנם, האו”ם החליט שהטרוריסטים צריכים להתרחק מהגדר, אבל כנראה שעם עבריינים רצחניים ותוקפניים קצת קשה להגיע להסדר.

מה אפשר לומר? אולי האיום במלחמה כוללת בכל העולם נשמע קצת מוגזם, שהרי בעיות ניתן לפתור במשא ומתן, אבל יתכן שאיראן מאמינה שחבריה המבודדים והרשעים ירוצו לעזרתה אם חלילה יעלו בה תמרות עשן.

בפועל, מלחמה כוללת לא תותיר בעולם אלא מקקים במקומות עמוקים וטחובים, ולכן לא באמת בטוח שהפרסים צודקים כשהם מאמינים שהצאר של הרוסים מעוניין לראות את מוסקבה הופכת דומה לעזה, רק קצת יותר חרבה.

קצת קשה לדעת מה זוממים אנשים הזויים, רצחניים, חמדניים. כוחניים ואובדניים, ולכן חשוב להיות עירניים. מי יודע? יתכן שיבוא צורך להדגים לאיראנים שהם שוגים, חולמים או טועים. סך הכל, יש חובה לנטרל סיכונים ממשיים שמאיימים על קדושת החיים לצרכים זדוניים ואנוכיים

ציטוט:

איראן מאיימת על ישראל: כל האפשרויות על השולחן.
בפוסט שפורסם בחשבון ה-X של המשלחת של איראן באו”ם נכתב כי אם ישראל תתקוף בלבנון, הדבר יביא למלחמת השמדה • “כל האפשרויות, כולל מעורבות מלאה של כל צירי ההתנגדות, מונחות על השולחן”, נכתב.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כנראה שכל האופציות באמת על השולחן, אבל קצת מרגיע לזכור שלמערב יש המון אפשרויות מפחידות שעדיין אין לאיראן.

היום איראן הסבירה שחשוב לנטרל אותה בשל היותה סכנה גדולה לאנושות כולה.

מי יודע? אולי צריך לומר לה תודה על הסבר הבעייה בצורה גלוייה וברורה לציבור באירופה ואמריקה. בישראל הסכנה כבר מזמן ברורה, אבל העולם עד כה התעלם מימנה. עכשיו המצב השתנה ויש התארגנות בהתאמה.

למעשה, סביר שהקהילה העולמית המנומנמת תבין הרבה יותר טוב שהמאורעות המזעזעים והרצחניים בעזה היו רק מהלך הפתיחה יזום במערכה הרבה יותר גדולה.

יש ניסיון לערער את היציבות הפנימית בישראל בעזרת פילוג והסתה, מאמץ לקלקל את יחסיה עם אמריקה, וגם מזימה לשנות את המפה העולמית בצורה אלימה. הבעייה היחידה בתוכנית הנפלאה שנחשפה היא שלמערב יש יכולות הגנה והתקפה, ובזכות פיטפוטי האיראנים ופישעי העזתים הרצחניים נעשה ברור שיש חובה לארגן כוחות ולהתמודד עם הבעייה.

ההיסטוריה מראה ששינאת היהודים בדרך כלל נותנת צידוק להפרות חמורות וכואבות של מיצוות התורה, שעיקרן כבוד הדדי והסדרה. בתום כל זוועה איומה והרסנית הניצולים ששורדים חורבן ואימה תמיד חשים צער, וחרטה שמלווה בקינה עגומה.

בדרך כלל, בתום עימותים כואבים, יקרים, עצובים וקשים הצדדים חותמים על הסדרים או מבססים יחסים חדשים. למרבה הצער, מלחמת עולם שלישית אינה אפשרות מועילה שדומה לקודמותיה בהיסטוריה האנושית כולה, שכן לאחריה כל הצדדים כבר לא יהיו קיימים בזירה.

בעברית קלה, איומיה של איראן מסכנים את האנושות כולה, וזו בעייה שצריכה לבוא על פיתרונה לפני שהיא מחמירה.

קישור למאמר במקו. קישור למאמר בשם- אזהרה חושפת דאגה? קישור למאמר בשם- הקיצונים מדגימים שהם רצחניים. קישור למאמר בשם- שנאה תורמת לכלכלה או לרגיעה? קישור למאמר בשם- העולם המוסרי והאיסלאם הקיצוני. קישור למאמר בשם- לקיצונים אלימים אין אלוהים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן