סליחה, אבל מה לגבי סולחה?

סליחה, אבל מה לגבי סולחה?

אחינו המקומיים, אלה שלא גורשו לאחר המרד הנורא ברומאים והפכו מוסלמים לפני בערך אלף שנים, ראו בפליטים היהודים ובציונים פולשים חדשים.

היהודים ששרדו זוועות איימים ברחו לארץ די שוממה שבעיקר היה בה מדבר, ביצות ויתושים, והם חשבו בטעות שהמקומיים הם אינדיאנים ים תיכוניים. סך הכל, השבטים הופרדו לכמה אלפי שנים והתרגלו למנהגים דומים אבל שונים.

מטבע הדברים ובעזרת פוליטיקאים שמתמחים בהסתה לשנאת אחרים פרצו סיכסוכים ממושכים, עגומים, מצערים, כואבים ולגמרי מיותרים בין השבטים האחים. למעשה, עד היום אנו סובלות וסובלים בגלל הקיצונים הלוחמניים.

במקום לבקש ולרדוף שלום לחמנו שנים ברוחות ושדים, אגרנו כוח מרשים מתוך מחשבה על כיבשנים וחוסר אונים, אבל עד היום אנו חשים מאויימים, אפילו שלפי מקורות זרים יש לנו יכולת להשמיד את כל המזרח התיכון בפחות משעתיים בכמה הבזקים מרהיבים.

אומנם, מכירת נשק לצדדים הניצים מכניסה למעצמות המון מזומנים, אבל אולי הגיע הזמן שנוציא את הממון על בתי חולים, טרקטורים, מורות מצויינות ומורים מעולים, קשישות במסדרונות וקשישים דלים?

למה שהערבים יקנו מהרוסים במיליארדים ואנו נהנה ממוצרים אמריקאים יקרים במשך הרבה שנים במקום שנשאיר את הכסף כאן, ונשתמש בו לרווחת התושבות והתושבים?

כדי לשפר את המצב הכלכלי, המדיני, הביטחוני והחברתי אפשר להשתמש בטקס מקומי.

קוראים לדבר- סולחה, ואחרי האירוע אפשר להתקדם ולעבור הלאה.

למה בעצם איננו מגשימים את חזון האומה, משפרים את מצב הכלכלה ומביאים שלווה, פריחה ורגיעה?

מה, אי אפשר להסית בנימוס להסדרה, פשרה והקלה ממש כמו שפעם צרחו נאצות בגנות משחרר הבירה, זה שגם עשה שלום עם מדינה שכנה ואז נרצח בירייה על ידי מוסת מופרע?

אולי צריך לצאת במסע הסברה? אפשר לכתוב- “סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו”, ולשים את השלט בכל פינה. מי יודע? אולי זה יזכיר לאומה ששנאה, סרבנות ולוחמה מתמידה סותרים את דרכה של תורה וחזונה של המדינה ככתוב במגילה?

חלילה יבואו שמאלנים דמוקרטים, ציוניים, שוחרי שלום וומסוכנים שקצת יסחפו עם רעיון ההסתה וישאו כרזות פסולות, מסוכנות ומקוממות בהן כתוב- “המטיפים לשנאה חוטאים לתורה”, או- “המסרבים לפשרה בוגדים בחזון האומה”, אבל למרבה הצער, הקבוצה הזו אינה אלימה, פרועה או ממש מפחידה. לפיכך, אין באמת סיבה לדאגה.

אם הממשלה הרעננה יכולה להתגבר על השוני בין דיעות חבריה וחברותיה ועדיין להתמקד בטובת המדינה, למה אי אפשר לעשות בדיוק את אותו הדבר גם בשכונה? למה שלא נשוב למסלול המקורי של האומה ונגשים את חזונה?

קישור למושג סולחה בויקיפדיה. קישור למאמר בשם- בני הדודים הם למעשה אחים קישור למאמר בשם- לשים לב למילים שים שלום. קישור לערך שים שלום בויקיפדיה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “סליחה, אבל מה לגבי סולחה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן