עוברים מאיורים לאימונים

עוברים מאיורים לאימונים

טוב מאוד שאדם הגון, מסור, מנוסה ונבון שגם מבין משהו בביטחון מגן על שלומה של ציון. נראה שאפשר לישון יותר בנחת כאשר שומר עלינו קצין קרבי גבוה ולא איזה עבריין נכלולי, חמדני וחסר אחריות שלכאורה יורשע בעוון שחיתות.

חוסר פעילות מצידו של הנאשם הפלילי גרם לנו סיכון ביטחוני ממשי, ועכשיו יש צורך לתקן את הנזק הלאומי ולפעול באופן נחוש ואחראי. סך הכל, זה לא ממש עוזר רק להיות דברני וחרדתי באופן תמידי.

ציטוט:

שר הביטחון בני גנץ חזר היום מביקור בארצות הברית, במהלכו נפגש עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן. גנץ הבהיר בשיחותיו כי הנחה את צה”ל להכין תכנית לתקיפה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן.

בכירים ישראלים אמרו כי גנץ קיבל את הרושם שהאמריקנים מוכנים יותר מאשר בעבר לדון עם ישראל על סוגיות שקשורות להיערכות לפעולה צבאית נגד איראן. ערב ביקורו של גנץ, הדליף משרד ההגנה האמריקני לרויטרס כי ארצות הברית מוכנה לקיים תרגילים משותפים עם ישראל שעוסקים בפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן.

סאליבן מגיע לישראל אחרי שבסוף חודש אוקטובר הציג לו משרד ההגנה האמריקני תכניות מעודכנות לפעולות צבאיות אפשריות נגד מתקני הגרעין של איראן. גם את הפרט הזה החליטו האמריקנים להדליף לתקשורת ערב ביקורו של גנץ. בכירים ישראלים אמרו כי הם סבורים שהרקע להדלפה הוא רצון להרגיע את ישראל מצד אחד ולהפעיל לחץ על איראן בשיחות הגרעין מהצד השני.

עד כאן ציטוט שאולי דורש הסבר קצר כדי לוודא את הבנת המשמעות.

ישראל לא נדרשת לבקש רשות להגן על עצמה בנחישות. לגבי המטרה יש הבנה ושיתוף פעולה, אבל האמריקאים עדיין חושבים שניתן לדבר עם איראן על הסדרה. בישראל חושבים שכדאי להכין ולתאם את חלוקת העבודה למקרה ויהייה צורך לדבר בשפה פחות דיפלומטית אבל קצת יותר ברורה.

מי שלא מנע את החמרת הסכנה ואפילו לא ניטרל או חיסל אותה היום זעק לפרהסיה ששיתוף פעולה עם ידידתנו הכי גדולה וחזקה לכאורה מהווה סיכון לאומה.

למרבה הצער, קצת קשה להאמין לכזבן סדרתי שמסובך עד צוואר בכיתבי אשמה, במיוחד כשהמסר שלו גם לא ממש מבוסס על עובדה אלא אולי מבטא ניסיון נואש להפיץ חרדה קיומית עזה ללא סיבה.

ציטוט:

יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת הסיעה כי המחדל הגדול ביותר של הממשלה הוא הגרעין האיראני. “ראיתי את הדיווח של ‘ניו יורק טיימס’ לפיו ישראל עדכנה את ארצות הברית ביחס לפעולותיה מול איראן. אם זה נכון, זאת טעות חמורה. ההתחייבות לעדכן מראש את הממשל האמריקני היא הזמנה לסיכול כל תוכנית משמעותית לעצירת הגרעין”.

ציטוט:

בטקס קבלת כתב האמנה של השגריר האמריקני הנכנס טום ניידס, אמר נשיא המדינה כי “אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים – ישראל תעשה זאת”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הנאשם בשלל כיתבי אשמה ממשיך לנסות למכור כזבים לאומה, וסתם מפיץ דיבה רעה ללא סיבה טובה.

אז מה, העבריין הסדרתי חושב שהתושבים והתושבות לא מעיינים בכותרות ורואים לבד שהוא מדבר שטויות, ובכוונה זדונית מנסה לתקוע למדינה בגלגלים מקלות?

למה להמשיך לעשות בעיות לאומיות גם אחרי הגשת ההאשמות הפליליות והתחלת ההליך המשפטי בערכאות? הנאשם באמת צריך עוד צרות ובושות? למה סתם להוציא אמירות מרגשות שאינן נכונות? מה, יש עוד בחירות? צריך לייצר כותרות ולעשות פוזות?

תיאום עם המעצמה הידידה הוא הדרך הכי אחראית, יעילה וטובה להתמודד עם הבעייה, ורק אם אין ברירה נפעל בנחישות שכן מישהו צריך לעשות את העבודה, זו שהנאשם הפלילי לא עשה שנה אחר שנה במשך תקופה ארוכה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בשם- הודעות מנומסות לגבי השמדת מטרות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן