פתק מהרופא יושיע את החוטא?

פתק מהרופא יושיע את החוטא?

בדרך כלל, מי שצועק, מנבל את פיו, תוקף בחמת זעם, מעליל, מכפיש, משמיץ, תוסס וזועק מנסה לעשות רושם של גיבור מפחיד, כזה שלא כובש את יצרו מרוב זעמו.

פה ושם יש ליקויים או חריגה מהנהלים המקובלים, והם גורמים לחריגים לעשות את הצלילים הנכונים, אבל במבחן התוצאה מתגלה שבפנים חבויים שפנים חרדתיים.

במילים אחרות, במקום לקחת אחריות על משגים זדוניים ומזיקים כמו גברים אמיתיים המתחזים לאמיצים שולחים מישהו אחר שיציג בעבורם פתקים מרופאים, שכן הם לכאורה לא כשירים להתייצב בפני שופטים.

אז מה אם השופטים חשים קצת מבוזים? אז מה אם נעשתה עבירה שמצפצפת על החוקים? סך הכל, שני ההורים של הנאשם הדגימו במשך שנים שאין צורך לכבד את החוקים והסתבכו בהליכים משפטיים מביכים, אז מדוע שיורש היצר יחרוג מהמנהגים המשפחתיים?

מישהו אחר כנראה ישלם את הקנסות המצחיקים, שהרי יורש היצר כבר הצהיר שלכאורה אין לו איך לפצות את הנפגעים מחמת היותו בטלן, עצלן, נצלן וחסר מזומנים.

ציטוט:

בגלל שנעדר מדיון: יאיר נתניהו ישלם 2,000 שקלים.

בנו של ראש הממשלה לשעבר הודיע שלא יגיע לדיון בתביעת דיבה • עורך דינו הציג פתק שמודיע על מחלתו • בית המשפט חייב אותו בתשלום ודחה את הדיון • השופט ציין: “בדיון הבא – חובת התייצבות לשני הצדדים”

עד כאן ציטוט שכנראה עוסק בבריאות, נכלוליות, פחדנות וניסיון ילדותי ומפוחד להתחמקות מאחריות.

טוב שלשלוח למורה פתק מהרופא לא בהכרח מעיד על איזה בעייה חמורה, פחדנות, בריחה מאחריות או חלילה איזה ליקות שמזיקה לבריאות.

צריך גם לקחת בחשבון שמה שיורש היצר עושה בגלוי הוא בעצם רק בלון ניסוי שראוי לגינוי. מה, הנאשם רוצה לדעת אם להביא אישור רפואי יסייע לו להתחמק מאישום פלילי?

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן