ציוני לאומני, זהיר ואחראי

ציוני לאומני, זהיר ואחראי

ביטחון, שוויון ושלום הם המרכיבים העיקריים בחזון לציון. מי שלא יודע או יודעת את זה, או סתם מתעלם ומתעלמת מהכתוב בכתובים בזדון, כנראה המשיך והמשיכה לישון במקום ללמוד היסטוריה בתיכון.

עד שהוא הפך באופן די מפתיע לאחראי על כל ההמון נפתליאון שוחר המדון דיבר ברוב און על הצורך ללחום לכיבוש ארץ הלאום, אפילו שהדבר המיותר היה מוביל לשכול ויגון, שלא לומר אסון.

נראה שהקצין המסור עם הכיפה השובבה מרעננה נכנס ללשכה הכי רמה במדינה קצת בהפתעה, אבל בעזרת השם, ניסיון ותבונה רגועה גישתו השתנתה. חוץ מזה, נפתלי הוא חלק מקבוצה, וכולם וכולן מבינים ומבינות שרק ביחד ניתן לנהל את המדינה.

למרבה ההקלה, ראש הממשלה כבר לא מאיץ בתושבים למסור את הנפש בניסיון לכבוש את רמאללה ולהתנחל על כל גבעה בגדה בלי קשר לבעלות החוקית של האדמה הגזולה.

מצד שני, חלילה ראש הממשלה לא יכול לספר לתומכיו ומעריציו שהוא ויתר על ערכיו, שכן צריך להיראות אמין ולא כמו איזה זגזגן שמדבר לשווא, כמו הנוכל שהיה בתפקיד לפניו.

כנראה שמסיבה זו השליח האמריקני שבא ממרחקים לדבר על האיום האיראני ולעזור לישאלים לא זכה לפגוש בנפתלי הסרבני אלא רק דיבר באריכות בברכתו עם לפיד ובני.

בצורה דומה, עדיין לא אורגנה פגישה רמה בירושלים או ברמאללה מול מצלמה כדי לדון באפשרות לפשרה וסולחה בשכונה. במציאות, כל הזמן יש מגעים, פגישות יעילות וסיכומים עם השכנים בדרגים שפחות יעצבנו את המורדים בחזון הציונים, ועדיין מאוד ישפרו לכולנו את החיים.

בעברית קלה, ראש הממשלה עדיין עושה פוזה לאומנית וסרבנית קצת קשוחה, אבל במבחן התוצאה המדינה שהוסטה לשנאה ומריבה חוזרת לנתיבה, ויש סיכוי לא רע שהציונות פועלת בשקט כדי להגשים את חזונה.

מה אפשר לומר? זה נפלא. חלילה הדברים ימשכו בצורה דומה בקרוב כבר לא תהייה לנו הרבה עבודה, שכן הכל יהייה כשורה.

קישור למאמר ב-N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן