קצת מתווכחים אבל בעיקרון מסכימים

קצת מתווכחים אבל בעיקרון מסכימים

לא משעמם במזרח התיכון שלעיתים קצת מזכיר את המערב הפרוע. הדברים משתנים באופן תזזיתי ופרוע מיום ליום, מרגע לרגע, מפיגוע לאירוע ומשבוע לשבוע.

בשנים האחרונות הנאשם בפלילים התמיד להשמיע בעולם וגם כאן את תחושותיו הקשות והמטרידות, שבעיקר כללו חרדות קיומיות. מצד שני, הוא לא פעל נחרצות כדי לחסל סכנות אלא הסתפק בתחינות ואזהרות נואשות על במות.

למרבה הצער, דיבורים, איורים יפים ונאומים מרהיבים לא ממש עוצרים זדים תוקפניים, ובזכות הכשלים והמחדלים הגענו עכשיו למצב בו כבר צריך לקבוע לוחות זמנים ולחלק משימות ויעדים לכוחות הלוחמים.

לאמריקה ולישראל, כמו גם לאירופה ולרוב העולם השפוי, אין ממש עניין בוער להפוך את איראן לשטח אפוי או צלוי. כמובן שעדיף להגיע להסדרים שיעצרו המשך פיתוח איומים מסוכנים, אבל לא בטוח שהפרסים רוצים לחדול ממעשיהם הרעים.

מצד שני, בעבר כבר הובהר שנשק גרעיני בידי משטר תוקפני, שתלטני וקיצוני הוא דבר שלא מקובל על הצד הישראלי והאמריקאי. במילים אחרות, שתי האומות מסכימות שיש חובה דחופה למנוע צרות הרבה יותר גדולות.

לכאורה יש ויכוח ציבורי ופומבי בין שתי המדינות. ישראל רוצה את כל האופציות מוכנות, והאמריקאים המנומסים כביכול סבורים שדיבורים דיפלומטיים יעצרו את האיראנים מלהמשיך לעשות שטויות. יתכן ששני הצצדים צודקים ומה שיתפתח יבוא בשלבים.

בשלב הראשון האמריקאים יגשו לדבר בנימוס עם האיראנים וינסו להסביר להם באדיבות שכדאי להיות גמישים ושוחרי חיים שכן הישראלים כבר קצת עצבניים. במידה והפרסים כבר מבינים שיש סיכונים יתכן שהם לפתע יעשו כאילו הם מוכנים ומזומנים לקבל מזומנים רבים בעבור המשך הפיתוח במקומות שעליהם עוד לא יודעים.

מצד שני, יכול להיות שהפרסים יכריזו שהאמריקאים חצופים, ושהם ימשיכו לעשות כל מה שהם רוצים, מחמת היותם אמיצים וגיבורים.

בשלב זה, הישראלים יאמרו לאמריקאים שזה מה שהם כבר אמרו מזה שבועות רבים, והאמריקאים יוכלו לספר לעולם שהם עשו את כל המאמצים כדי למנוע עימותים.

ציטוט:

שבוע לחידוש שיחות הגרעין עם אירן: עימות חזיתי בין ישראל לארה”ב.

ראש הממשלה החליט להציף בפומבי את המחלוקות מול ממשל ביידן, מתוך הבנה שלא ניתן לפתור אותן בחדרי חדרים • בדרג המדיני משוכנעים שלא ניתן להתמודד עם הבעיה האירנית ללא אופציה צבאית על השולחן, אך בארצות הברית מעוניינים להתמקד במישור הדיפלומטי • במשרד החוץ האמריקני ניסו להרגיע את הרוחות, ואמרו ל-N12: “ישראל בעלת הברית המרכזית שלנו, יש לנו מטרה משותפת”

עד כאן ציטוט.

אולי יש בין הידידות עימות, אבל במציאות השאלה היא רק לגבי מתי עוברים מאפשרות אחת לאפשרות שנייה, וכנראה צריך קצת סבלנות.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- די לחכימא ברמיזא. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות. קישור למאמר בשם- השטן הגדול משמיע קול.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן