שחיתות מנעה תחרות?

שחיתות מנעה תחרות?

למרבה הצער, בארץ יש חוק, אבל עבריינים סדרתיים שמסובכים עד צוואר בפלילים לפעמים עושים מימנו צחוק. הנוכלים מינו חברים לתפקידים רמים, נתנו הקלות פסולות לשותפים לצרכים פוליטיים או כלכליים, ועכשיו מתאמצים לברוח משוטרים ושופטים.

ציטוט:

ראש רשות התחרות החדשה הצהירה שתהיה אקטיביסטית. כך עליה לפעול.

מומחים בתחום ההגבלים אומרים כי מיכל כהן מגיעה לתפקיד עם כוונה לבצע שינוי ולהסיט את ספינת הרשות למקום אחר ■ כדי לעשות זאת, יהיה עליה בין השאר להתערב יותר במהלכים ממשלתיים ולא לחשוש מאכיפה פלילית.

עד כאן ציטוט.

הממשלה החדשה התחילה בניקוי האורוה שלכאורה מאוד סרחה, ופרט לפגיעה בביטחון, בבריאות, בחינוך, בדיור וברווחה, נפגעה לנו גם הכלכלה.

בעזרת השם שליחה של השרה האחראית והנבונה הגיעה לרשות המפקחת על עסקים שקובעים לנו את יוקר המחייה מנהלת חדשה ונחושה. מותר לאחל לה הצלחה רבה בתפקידה, שכן יש לנו הרבה מונופולים גזלניים, וצריך לתקן את המצב המזעזע שנוצר במדינה.

כידוע למי שבמקרה יודעת או יודע, קיים אצלנו איסור על השתלטות מונופוליסטית על השוק או תיאום מחירים בין יצרנים של מוצרים דומים, שכן זה מונע תחרות.

כשיש כמה ספקים שמייצרים מוצרים אזי לצרכניות ולצרכנים יש אפשרות להשוות מחירים ולבחור מה יותר מתאים. כאשר גוף אחד או חבורה של נוכלים חמדניים שולטים בשוק כולו בלי מתחרים, האזרחיות והאזרחים נפגעות ונפגעים.

הבעייה עם מונופולים ריווחיים ומצליחים היא שרק הם לבדם קובעים את המחירים, לוקחים כמה שהם רוצים, ולקונות ולקונים אין ברירה אלא לשלם במזומנים.

הרשות לתחרות, שבתחילה שמה כלל הגבלים עיסקיים, הוקמה במטרה להגביל עסקים שתלטניים, ולוודא שיש בארץ תחרות חופשית שתוריד מחירים ותועיל לאזרחיות ולאזרחים.

מערכת עיתון ברשת מאוד שמחה לחשוב שמטאטא חדש הוא יעיל וטוב. מי יודע? אולי אחרי שנים רבות של שחיתות, עבריינות, הזנחה, הפקרות, התעלמות וחמדנות נצליח לראות שכן יש תחרות? כרגע זה עוד לא המצב, אבל כדי לא להתייאש צריך קצת אופטימיות.

כידוע ליודעות וליודעים, החרדים החמדניים והסחטניים שולטים ללא מיצרין בענפים מאוד ריווחיים. הם היחידים שמוכרים חותמות קדושות, שולטים בשוק ההכשרים, הגיורים, המקומות הקדושים, הטהרה והקברים, ובעוד כמה תחומים.

מי איפשר למתחזים לכשרים בעודם לא מגדלים ביכורים או תורמים לקיים מונופולים שתלטניים וחמדניים בעבור המאמינות והמאמינים?

למה הנאשם בפלילים לא פתח את השוק החופשי למתחרים כמו שעושים קפיליסטים מוצהרים? מדוע הוא איפשר לשותפים מקורבים לשלוט בכל השוק למען רווחים כבירים בעודו מצפצף על החוקים לצרכים פוליטיים אישיים? היה ניסיון לעשות זאת עם הגז, עם העיתונים, ברשות המיסים ובתחומים רבים נוספים.

יש בישראל עוד מונופולים, ומערכת עיתון ברשת סבורה שיש חשיבות לאומית לפקח על היצרנים והספקים. הדבר יביא תועלת לכלל הצרכניות הצרכנים, שלא לדבר על קיום חוקים קיימים.

מניסיון של הרבה שנים אנו כבר יודעים שזה לוקח קצת זמן לתקן קילקולים, להדיח נוכלים, להיפטר מעבריינים סדרתיים ולבער את כל המפגעים הנלווים.

במאבקים ציבוריים חשוב להיות סבלניים, רגועים ונחושים, במיוחד כשהעבריינים לא ממש רוצים לוותר על השליטה, או חלילה להפסיד רווחים בילעדיים, כנראה מטעמים חמדניים או סתם אנוכיים.

עניין אחרון אולי יעזור להבהיר את חשיבות הנושא המשעמם שעלה כאן לשלומה, בטיחותה, עצמאותה וקיומה של ציון.

כשיש יצרן יחידי בארץ לאיזה חטיף טעים שאינו בריא, או כאשר יצרני הסבונים המקומיים מתאמים בהיחבא מחירים, הבעייה רק פוגעת בכיס של הקונות והקונים. הנזק הוא כלכלי, אבל אין בגזל שאינו חוקי סיכון לאומי או ביטחוני.

מצד שני, יש בארץ מספר יצרנים יחידים שבזכותם אנו קיימים, ואין להם מחליפים או מתחרים. המוצרים שלהם חיוניים, ולמרבה הפלא הם השחקנים היחידים שלכאורה קיבלו אישורים להיות מונופולים בצידוקים שונים או משונים.

זה טוב שיש למדינה יכולת לייצר בכוחות עצמה את מה שחיוני לה, במיוחד במצב של מלחמה כשאין אספקה חיצונית סדירה. מצד שני, מאוד מסוכן להסתמך על חברה בודדה ויחידה, שכן אם היא חלילה תפגע זה מאוד יזיק לכל האומה, ואין לנו שום חלופה.

מערכת עיתון ברשת פנתה לגורמים המוסמכים וקיימה כמה מפגשים, אבל פרט לקשר ראשוני עם הצוות המשפטי ברשות עדיין לא התבקשנו לספק פרטים או לפרט את הדברים התמוהים, שלכאורה מסכנים את מדינת היהודים ומפרים את הנהלים.

לאור הלעיל ומפאת חשיבות העניין, סביר שיהייה המשך סבלני לדברים האמורים. סך הכל, זה לא מספיק להעלות בעיתון מאמרים סקרניים, תמהים או מהורהרים. הרבה יותר חשוב להגיע למצב בו דברים פסולים הופכים לתקינים, חוקיים ובטוחים.

קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בשם- לוקחים מונופול על הכל יכול. קישור למאמר בשם- למי יש מונופול על הכל יכול?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן