שנאה ואלימות או הסדרה ואנושיות?

שנאה ואלימות או הסדרה ואנושיות?

אי אפשר לקיים קהילה בלי שיהייה כבוד הדדי בין חבריה, והסכמה על מסגרת התנהגותית ראוייה. למעשה, בלי זה יש בעייה מולדת שנובעת מאנוכיות, חמדנות, אלימות ותוקפנות מזיקה.

כבר בגנון רואים את התופעה, והגננת מסבירה למבויישות ולמבויישים את חוקי החברה, שבעצם נועדו להגן על חברי הקבוצה.

כדי להסדיר את הבעייה העתיקה והמטרידה, אבותינו זיכרונם לברכה פעם כתבו מגילה ארוכה, שכוללת הוראות מפורטות ואיסורים חמורים, לא רק הוראות לדיאטה, הנחיות לחקלאות פורייה ומיצווה לנוח בסוף השבוע לאחר היגיעה הרבה והטירחה שבלימוד תורה בישיבה יומם ולילה.

למרבה הצער, כל ההנחיות הישנות, הנבונות והנכונות שפשטו גם לדתות אחרות עדיין לא פתרו את הבעייה, שמידי פעם גורמת לנזקים חמורים ויגון מר.

שנאה היא תוצאה של רגשות זעם עז וחרדה גדולה. לאחר הסתה מתמידה אפילו בני תרבות יחסית מנומסים הופכים לעשבים שוטים ועלולים לבצע חטאים מזעזעים, וכל זאת מתוך אמונה שגוייה שהם צודקים.

במציאות, אסור לפגוע באחרים אלא אם המדובר בהגנה עצמית ואין ברירה אלא לנטרל תוקפים מסוכנים למען קדושת החיים.

כל מי שמטיף לשנאה, חרדה ולוחמה בוגד בעיקרה של התורה, או סתם לא מבין אותה.

בכל הכתובים הקדושים כתוב שאלוהים מבקש שנסור מרע, שנעשה טוב, שנבקש שלום וננסה להגיע להסדרה. אין בעשר המיצוות שום איזכור לצורך בביצוע נקמה אלימה, פשע מלחמה או התעללות באוכלוסייה לצרכי פוליטיקה.

הפיתרון לבעייה שיוצרת שנאה הוא בחינוך והסברה. בכל הדתות כתוב שאסור לפגוע או להזיק בכוונה. המנפנפנים בכיתבי קודש כדי להצדיק מעשי אלימות וזוועה בעצם בוגדים וחוטאים למיצווה הכי חשובה אצלם במגילה.

הידברות סובלנית, אם יש לדבר מוכנות והיא אפשרית, עשוייה למנוע מלחמה הרסנית, ורדיפת שלום מתוך הבנה שלחיים יש קדושה היא עיקרה של התורה העברית ולא רק חזון הדמוקרטיה הציונית.

קישור למסר כנגד שנאה ביוטיוב. קישור למאמר בשם- המשפחה הלקוייה מזיקה למדינה. קישור למאמר בשם- אולי הליקויים אשמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן