שנאה, לוחמה והחזון לאומה

שנאה, לוחמה והחזון לאומה

התנועה הציונית שפעם קמה באירופה חלמה על שיבתו של עם נרדף, מצולק ואומלל בחזרה למולדתו המקורית. אחרי כמעט אלפיים שנה,

החזון בתחילה כנראה נשמע כמו הזייה, שאיפה או תקווה, אבל לא חלפו להן ביעף איזה חמישים שנה והמטרה הראוייה הפכה למציאות מדהימה.

למדינה שקמה לתחייה היה מצע ודרך ברורה- היא תהייה דמוקרטיה שוויונית ושוחרת הסדרה, בארץ ובסביבה. למעשה, זה אפילו כתוב במגילה שבן גוריון קרא בקול נרגש וגבוה, זו שאנו תולים בכיתה ולומדים עליה בגאווה.

למרבה הצער, אפילו שעיקרה הוא להתחשבות ומתן כבוד לבריאה, באה לנו בעייה קלה. שנאה והסתה החליפו את חזון המדינה, והדבר גרם למהומה, איבה וטינה שהסתיימה ברצח נורא שהסיט את הציונות מנתיבה.מאז הפשע המזעזע, גזענות, לאומנות, סרבנות, אטימות, כוחנות ואלימות החליפו את עיקרי היהדות.

בעזרת השם, מי שאחראי לסטייה מעיקרה הסתבך עד צוואר בשלל כיתבי אשמה, וגם יש כנגדו שתי ועדות חקירה שיגלו שהייתה הפקרות, הזנחה פושעת, אנוכיות, נכלוליות ובגידה.אולי כדאי להציג הוכחה לכל מה שלמעלה, שהרי הסתה מתמידה לחרדה קיומית עזה הצליחה להשכיח מאומה שלמה מה כתוב במגילה ובתורה.

אומנם, מופיעות לנו המילים- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפו, אבל כנראה שבעבור הכנופייה העבריינית שהודחה הדברים המרכזיים הללו רק נחשבים להמלצה, שכן בעיניהם פוליטיקה יותר חשובה.

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו.עד כאן ציטוט.במילים אחרות, לשתף אזרחים ישראלים דמוקרטים בניהול העניינים הציבוריים יועיל לכל הצדדים.

מה, אנו יכולים לקבל טיפול רפואי מבנות מיעוטים משכילות ולהיות מוסעים באוטובוסים על יד בני מיעוטים שמפרנסים באחריות אשה וילדים, אבל חס וחלילה אסור לתת להם להיות בצוות המנהלים? למה? הרי אנו אמורים להיות דמוקרטים שוויוניים ולא גזענים ששונאים אחרים?

מי מאמינה או מאמין ששני רופאים ישראלים ועורך דין עם ילדים חמודים הם טרוריסטים או רוצחים מסוכנים? מי שמע אותם קוראים לפיגועים קטלניים או מעודדים אלימות נגד אנשים?


במציאות שאינה מסע משומן וממומן להנדסת תודעה, חברי המליאה אינם טרוריסטים מסוכנים, ואפילו אין נגדם חקירה בחשד לבגידה או הליך משפטי סופני בערכאה.

אולי הגיע הזמן להכריז על מגילת העצמאות כחוקה? סך הכל, הכל כבר מופיע בה- הרצון בשוויון, בשותפות ובחתירה לשלום במזרח התיכון, ואלה הם עיקרי החזון לציון.

מי במליאה הנכבדה יתנגד או תתנגד למסד את המסמך המוכר והידוע שהקים מדינה לאומה שכבר מספיק סבלה?

מאוד חשוב לוודא שהדמוקרטיה שלנו חלילה לא תהפוך לדיקטטורה מושחתת ומגבילה, ממלכה לאומנית חשוכה שמתחשבת רק בבני ובנות אותו הגזע, או סתם למדינת הלכה שרוצה לפוצץ מסגדים ולבנות מקדשים לאלוהים כדי לקדם את בוא החורבנות הבאים.

קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- הדמוקרטיה יכולה להגשים את חזונה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן