שנאה תורמת לכלכלה או לרגיעה?

שנאה תורמת לכלכלה או לרגיעה?

לפי הדיווחים הצאר של הרוסים מעודד שנאה ליהודים, כנראה במטרה לפגוע באמריקאים לצרכים כלכליים.

נו, טוב. ההיסטוריה מראה שכבר בעבר היו כל מיני רודנים רצחניים שביצעו מישגים דומים. אומנם, השליטים הלוחמניים והשאפתניים הללו האשימו את היהודים, גרמו נזקים עולמיים נוראיים ואפילו מוזכרים בספרים ישנים, אבל הסיפורים אודותם די קשים, כואבים, מביישים, עצובים ומאוד עגומים.

לעומתם של הזדים ההיסטוריים, היהודים היום חיים בארצם וגם מסוגלים להגן על עצמם מפני מבקשי רעתם.

ציטוט:

קמפיין מטעם ממשלת רוסיה פועל להעמקת השסעים בישראל.

ברשתות החברתיות הופצו סרטונים עם מסרים פוליטיים בוטים המפלגים את השיח הפנים ישראלי. גורמים בעולם העוקבים אחר הפעילות ברשתות החברתיות מייחסים את הפצת הסרטונים לממשלת רוסיה. המטרה: להעמיק את השסעים בחברה הישראלית ובדרך זו להחליש אותה.

עד כאן ציטוט שמעיד על רישעות וחמדנות.

אז מה, הצר הנחמד אוהב קיצונים אלימים ולרצוח מאות אלפי מוסלמים סורים רק כדי לקבל גישה לנמלים ים תיכוניים? לא אכפת לו שמיליוני אוקראינים סובלים? שמאות אלפי חיילים רוסים כבר מתים או פצועים?

הוא לא זוכר מה היה סופם של כל הצוררים שבמשך ההיסטוריה ניסו לפגוע ביהודים לצרכים אנוכיים?

יש לו שאיפה שמוסקבה תראה כמו עזה? סך הכל, במלחמה נגרמים נזקים לכל הצדדים במערכה.

לפעמים משחקי פוליטיקה מאוד דומים לשעשועי קלפים תחרותיים בהם המשתתפים האמיצים והשאפתניים מהמרים על סכומים גבוהים.

כולם עושים פוזה קשוחה ומנסים להסתיר את האמת מהיריבים. הממצמצים ראשונים מפסידים והכזבנים שהם יותר משכנעים מנצחים. לפעמים זה גם סתם עיניין של מזל שלכאורה מגיע הישר ממרומים.

יתכן שהצאר של הרוסים סבור בטעות שהעולם החופשי ירשה לו לעשות גלים, לתקוף שכנים, לשתף פעולה עם מוסלמים קיצונים ואלימים שגורמים נזקים, לרצוח מאות אלפי אזרחים סורים ולהפריח איומים מפחידים.

במציאות, המערב התרבותי יכול די בקלות לגרום לצאר של הרוסים לנזקים מאוד חמורים, אבל נראה שלעת עתה כולם מנסים להיות מאופקים. כנראה שזה בגלל הצורך לוודא שאין החמרה בבעיית התחממות האקלים.

מצד שני, לפעמים אין ברירה אלא לנטרל איומים לפני שהם הופכים לסיכונים, וזה אפילו מותר מוסרית וחוקית על פי הכתובים הקדושים.

לעכשיו כנראה שימשכו המשחקים המאיימים והמתגרים, אבל עד כה המשתתפים מאוד נזהרים לא לעבור לשימוש באמצעים אחרים, שכן הדבר מאוד יזיק לכל הצדדים.

למעשה, כששורפים את המועדון כבר אין מקום להתכנס בו כדי לשחק באש ולעשות עימה הצגות מרשימות ורבות כישרון כדי לשעשע את ההמון.

במילים אחרות, אולי הצאר של הרוסים מאיים לפגוע באחרים לצרכים אנוכיים וכלכליים, אבל לא בטוח שהוא גם רוצה לסבול מנזקים כואבים. אם לא תהייה ברירה, המערב יסביר לו היכן עוברים הגבולות הברורים.

כאמור, אין ברירה אלא לנטרל סיכונים לפני שהם חלילה נעשים מסוכנים.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- העולם המוסרי והאיסלאם הקיצוני. קישור למאמר בשם- לקיצונים אלימים אין אלוהים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “שנאה תורמת לכלכלה או לרגיעה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן