תמונה ישנה, שנאה וחמלה

תמונה ישנה, שנאה וחמלה

במקרה הבטתי בתמונה ישנה והבנתי שכנראה יש בה סימליות רבה.

כוחות רשע עצומים וכבירים פעם מאוד התאמצו להשמיד את אבא ואמא, כמו גם את יתר היהודיות והיהודים, ולמרבה הצער רצח עם זוועתי ותעשייתי התרחש ללא הפרעה במשך שנים. עד היום אנו חוגגים את פורים, אבל לא תמיד התחוללו לנו ניסים.

במקום שיהפכו לאפר ועשן כמו הוריהם, בני משפחתם ועמם הרב חסדו משום מה חמל על הורי היתומים והושיעם. מי יודע? אולי מסיבה כלשהי האל רצה בקיומי, אבל מצד שני, יתכן שהכל סתם מיקרי.

אבא ואמא עלו ארצה לאחר המלחמה הנוראה, הקימו משפחה, גידלו ילדים, חינכו תלמידות ותלמידים, כתבו ספרים, והורתי אפילו מציירת פרחיים יפים בציבעי מיים עדינים.

כל זה הוא בעצם נס מיקרי ופילאי של חילונים, שכן המספרים שעל זרועה של אימי, שמופיעים גם על אמתי שלי ביחד עם אלה של אבי שבשמיים, אומרים שהיא פעם סומנה להשמדה, אבל זה לא קרה.

למה אמא שרדה ואבא לא גווע כשכבר היו בגיא ההריגה ומועד השמדתם נקבע בחריטה כחלחלה על האמה? התשובה הכי טובה היא כנראה- ככה. מצד שני, המאמינים משוכנעים שהאקראיות המופלאה ביקום לכאורה מתרחשת בכוונה רק שאיננו מבינים אותה.

ללא קשר לאמונה, פוליטיקה או פילוסופיה, התשובה לשנאה, אנוכיות, חמדנות, חוסר התחשבות, רשע ופשע היא חמלה, ואולי צריך לקדם אותה, ככתוב בתורה.

בתמונה אפשר לראות שאמא שמחה שהעולם יכיר את קורותיה, ולעניות דעתי הסובייקטיבית היא צודקת, אפילו שהסיפור מזעזע, שלא לומר איום ונורא. כשהייתי ילד קראתי ספר מפורסם עם תמונה די דומה אבל אף פעם לא חשבתי שיבוא יום ויהייה אחד כזה גם על אמא.

קישור לאתר של דיטה קראוס. קישור לשיר בשם- גיבורי השואה. קישור למאמר בשם- הצל שלי והדור השני. קישור למאמר בשם- יש סופרים שהם מלאכים. קישור למאמר בשם- יש במושב שתי נסיכות עם כוכב זהב. קישור לחדשות 11, הקטע מתחיל בדקה השלושים ואחת ושלושים ושתיים שניות. קישור למאמר בשם- התשובה לשינאה היא אחווה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן