את מי מעצבנים עיתונאים ישרים?

את מי מעצבנים עיתונאים ישרים?

ממש בושה. עיתונאי אחראי שמציין דבר עובדתי וידוע בציבורי מזומן לשיחה כאילו שהוא חטא, שגה או פשע.
במציאות, נראה כאילו מישהו מנסה להסתיר מהפרהסיה שהנאשם הפלילי מסובך עד צוואר באופן משפטי, ושהוא הביא לזירה גזען תוקפני ומרדני במטרה לחמוק מישיבה בתא נוח במתקן כליאה ציבורי.

למה סתם מבזים עיתונאי ישר שאומר דברים נכונים ומדוייקים? מי אחראי לכשלים המוסריים? יש במקרה כוחות פוליטיים עלומים מאחורי הדברים התמוהים? אולי המורשעת הלקוייה לא אהבה את הדברים וביקשה מחברים שיוענשו הפושעים?

הנה ציטוט שמדגים צביעות, חוסר מקצועיות, העדר אובייקטיביות וזדוניות:

מנכ”ל חברת החדשות נזף הערב במגיש “סדר עולמי”, העיתונאי ערד ניר, על דבריו שנאמרו בתכנית “סדר עולמי” וזימן אותו לבירור. ערד ניר הציג בתכניתו סקרים שפורסמו במהלך סוף השבוע האחרון וציין כי אין הכרעה בין שני הגושים. עם זאת, הדגיש במהלך הדיווח החדשותי כי נתניהו עומד לדין וכי הוא אחראי לחיבור בין איש ימין קיצוני לבין פוליטיקאי שרוצה שישראל תתנהל על פי משפט התורה. מנכ”ל חברת החדשות נזף בו. עמית סגל: “בושה”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, איש תקשורת אמין, מוכר, מכובד וידוע זומן לשיחת נזיפה כי אמר את האמת לפרהסיה.
חלילה, הציבור ידע שהמועמד שחטא, הסתבך והודח מהשררה מסובך עד צוואר בכיתבי אשמה, או שהגזען הלאומן הוא אדם מאוד מסוכן ואלים שכבר הורשע הרבה פעמים כעבריין.

כנראה שגם עיתונאי שהוא בנו של טרוריסט גזעני ורצחני שהורשע וישב במתקן כליאה ציבורי לא ממש אהב לשמוע את האמת המרה. סך הכל, נראה שהוא אוהב את הנאשם שחטא ויורשע. מי יודע? אולי זה מעלה אצלו זיכרונות נעימים מבית אבא.

אולי הנזיפה הפסולה תשכיח מכולן וכולם את הסיבוך בערכאה, את שלל כיתבי האשמה או את העובדה שבן גביר הוא גזען וטרוריסט אלים שהורשע. מצד שני, דומה שהדברים הסודיים הללו כבר ידועים לאומה כולה מאז תקופה.

יתכן שצריך לתת לערד האמיץ מדליה או תעודת הערכה ולבקש מימנו יפה סליחה, שהרי הוא עשה שירות לאומה, ביצע את תפקידו כהלכה, ואמר אמת קשה ומדאיגה שיש להתמודד עימה. השתקה לא ממש תפתור את הבעייה.

תקשורת חופשית בדמוקרטיה היא כלב השמירה שלה, ולכן חובתה ושליחותה להתריע אם יש בעייה. מי שמשתיק את האמת לצורכי פוליטיקה לא ממש מדגים התנהלות מקצועית וטהורה.

בקיצור, מה שנעשה לערד זו בושה וחרפה, וכדאי לברר מי נתן את ההוראה הפסולה סתם לזמנו לשיחה, שהרי הוא עשה עבודה מקצועית, אמינה וטובה. למעשה ולהבדיל מהכזבן הסידרתי, הוא אפילו לא שיקר לפרהסיה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- מועמדים שהם עבריינים סידרתיים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן