ואהבת רק לכמוך

ואהבת רק לכמוך

עיקרה של תורה הוא- ואהבת לרעך כמוך. למען הסר ספק, יש להסביר את האימרה, אחרת חלילה המאמינים בטעות יכבדו את כל מה שהאל ברא ללא אפלייה ראוייה.

כידוע, מי שלא נולד לאם יהודית או גוייר באופן אורתודוקסי ורשמי אינו נחשב ליהודי. מסיבה זו, יש בורים המפרשים את ההמלצה לכבד את הבריאה כולה כאילו שהיא מתייחסת רק לחברי הקהילה שסבורה שהיא הנבחרת היחידה. במילים אחרות, לכאורה לא צריך לאהוב או לכבד את רעך אם הוא לא בדיוק כמוך.

ציטוט:

בהבהרתה, אמרה ח”כ אורית סטרוק כי “רופא שומר מצוות לא ייאלץ לתת טיפול שמנוגד להלכה”. פסיקה של הרב עובדיה יוסף מ-2012 תאפשר לרופאים להימנע מטיפול בחולים לא יהודים, מאחר שלא מדובר בפיקוח נפש.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, לפי המתחזים ליהודים חמלה אנושית היא תכונה חשובה ויפה, אבל אין מה לבזבז אותה על מי שלא חובש כיפה או מפרישה חלה.

והרי שאלה למי שלא מבין את התורה ועיקרה:

למה השכינה בראה בעולמה שפע עצום של בעלי חיים, יצירים, ברואים ובצלמים שאינם כשרים? כולם אינם חשובים, גם הדגים, ההולנדים והטיבטים? רק הגזענים שמתחזים ליהודים מוסריים הם נעלים והשאר לא ממש שווים?

פעם היו באירופה צוררים שחשבו כאלה דברים שגויים, וזה גרם סבל ונזק נורא ליהודים, אלה המוסרייים והאנושיים שלא מעוללים לאחרים מה שלהם לא היה נעים.

הנאשם בפלילים נחפז להצהיר, פעמיים, שהוא לכאורה לא ירשה להפלות לרעה מיעוטים, אבל לא זה מה שכתוב בהסכמים הקואלציונים. יתכן שהכזבן הסידרתי הודה בציבורי שאין בכוונתו לכבד את ההסכמים החתומים עם השותפים, או שהוא שוב סתם משקר לנו לצרכים אנוכיים.

ללא קשר לאיזה מהאפשרויות שלעיל מתארת את המציאות, ברור לחלוטין שהנאשם בפלילים מפריח כזבים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- אולי השם ירחם.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן