כנופייה גזענית במדינה דמוקרטית

כנופייה גזענית במדינה דמוקרטית

כידוע ליודעות וליודעים, מוסתים קיצונים ואלימים פעם צרחו בגרמניה שרק טהורי גזע רשאים להיות אזרחים, והם ערכו פרעות ביהודים ושרפו ספרים שעלו בעשן. כתוצאה מהגישה השגויה נזק איום וחורבן נורא נגרם לעולם כולו, ובמיוחד לעם היהודי שסומן בקורבן.

אתמול התכנס קומץ גזענים מקומיים וזעק שבדמוקרטיה היהודית יש לכאורה רק מקום ליהודים. משום מה, המסרים מלאי השנאה לאחרים שהושמעו על ידי הצוררים הנאצים ואלה שצרחו המפגינים המוסתים לשנאת ברואים שונים הם די דומים, וזה קצת לא נעים.

למעשה, הקריאות הפסולות שהושמעו מול התיאטרון הלאומי עומדות בסתירה מוחלטת לעקרונות החזון הציוני, שעיקרו דמוקרטיה שוחרת שלום ולא דיקטטורה לאומנית וגזענית שמטפחת מדון, שכול ויגון. כבר מזמן לא מטפחים בעולם את תורת הגזע העליון, שכן כאלה רעיונות גורמים לנזק, חורבן ואסון. למה הקיצונים המסוכנים מוציאים שלדים מפחידים מהארון?

ציטוט:

“ממשלה יהודית למדינה יהודית”: כ-1,500 אנשי ימין הפגינו בתל אביב.

עד כאן ציטוט שמעיד על גזענות, רישעות, קיצוניות, חוסר סובלנות ובורות.

הנה מה שכתוב במגילה שהקימה את המדינה:

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה.

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

עד כאן ציטוט ממגילת העצמאות.

בעברית קלה, הקריאה הגזענית, הפוגענית והלאומנית שהושמעה אתמול עומדת בסתירה מוחלטת לדרכה הרשמית של ישראל הדמוקרטית.

איך היו המוסתים לשנאה שאינה דרכה של תורה חשים לו הייתה מתקיימת הפגנה רבת משתתפות ומשתתפים עם שלטים שאומרים: מדינה דמוקרטית בלי גזענים? או- לאומנים אלימים לא מבינים בכתובים?

מעניין שהגזענים הלאומניים לא כינסו קומץ תומכות ותומכים לצרוח בגרונות ניחרים נגד כוונתו של הנאשם בפלילים לצרף לממשלתו ישראלים ערבים.

ציטוט:

עד הרגע האחרון: עבאס ניהל מגעים עם נתניהו
יו”ר רע”מ, מנסור עבאס כי הודה כי גם אתמול הוא ניהל מגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי: “הוצע לי כל מה שעל שולחן המו”מ עם גוש השינוי”

ציטוט:

נתניהו מדבר על סיוע למגזר הערבי – ומכניס את בן גביר לכנסת.

הודעת ראש הממשלה על תוכנית למיגור האלימות במגזר הגיעה במקביל להצלחת מאמציו להביא לריצה משותפת של עוצמה יהודית עם בצלאל סמוטריץ’.

עד כאן ציטוט שלכאורה חושף צביעות, רישעות וזדוניות. חוץ מזה, אפשר גם להבין מי העבריין שהביא לכנסת קיצונים מסוכנים במאמץ נואש לחמוק מהרשעה בבית דין.

קישור למאמר בהארץ. קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בסרוגים. קישור למאמר בדמרקר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן